۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۰۲-۰۵-۱۳۹۱
کد ۲۲۴۳۵۵
انتشار: ۱۵:۴۹ - ۰۲-۰۵-۱۳۹۱

مصوبه پرداخت تسهیلات به خودروسازان ابلاغ شد

این دو شرکت باید حداقل 60 درصد تسهیلات یاد شده را با نظارت وزیر صنعت، معدن و تجارت به مطالبات قطعه‌سازان طرف قرارداد خود اختصاص دهند.

نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کارگروه حمایت از تولید در جلسه اخیر خود مبلغ 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به هر یک از خودروسازان اختصاص دادند.

به گزارش مهر به نقل از سنا، نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در کارگروه حمایت از تولید به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به منظور حمایت از تولید در صنعت خودروسازی کشور، مبلغ 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به هر یک از گروه‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا از طریق بانک‌های عامل ظرف حداکثر یک ماه پرداخت شود.

این دو شرکت باید حداقل 60 درصد تسهیلات یاد شده را با نظارت وزیر صنعت، معدن و تجارت به مطالبات قطعه‌سازان طرف قرارداد خود اختصاص دهند.
 
تسریع و تسهیل در گشایش اعتباری ارزی ورود مواد اولیه و قطعات موردنیاز صنعت خودرو و قطعه سازی خودرو با نرخ ارز مرجع از دیگر مصوبات کارگروه حمایت از تولید بود.
 
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز موظف است گزارش اجرای این تصمیم را به دفتر هیئت دولت ارائه دهند. این مصوبه با امضای محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.
 
ارسال به دوستان
انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود