۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۰۲-۰۵-۱۳۹۱
کد ۲۲۴۳۷۵
انتشار: ۱۷:۵۸ - ۰۲-۰۵-۱۳۹۱

اجراي بزرگترين طرح پرورش ماهيان خاوياري

مدير كل شيلات گلستان گفت: در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني بزرگترين طرح پرورش ماهيان خاوياري با استفاده از آب دريا و چاه در استان اجرا مي‌شود. با توجه به اينكه گلستان عمده‌ترين توليد كننده بچه ماهيان خاوياري در كشور مي باشد اجراي اين طرح مي تواند نقش مهمي در بازسازي ذخاير دريا و تامين كننده بچه ماهيان خاوياري براي سرمايه گذاران در سراسر كشور باشد.
مدير كل شيلات گلستان گفت: در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني بزرگترين طرح پرورش ماهيان خاوياري با استفاده از آب دريا و چاه در استان اجرا مي‌شود.

به گزارش ایانا علي اكبر پاسندي افزود: اجراي اين طرح با اخذ موافقت اصولي توسط شيلات كشور به شركت "جهاد نصر حمزه" محول شده و با انجام آن يك هزار تن گوشت و 20 تن خاويار در زميني به مساحت 20 هكتار در اراضي ساحلي شهرستان بندرتركمن توليد مي‌شود. به گفته وي، گلستان ظرفيت بالقوه‌ توليد و پرورش ماهيان خاوياري را دارا مي‌باشد كه با اجراي اين طرح بخشي از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي استان به فعليت مي‌رسد و زمينه لازم براي ايجاد فرصت شغلي پايدار در اين بخش فراهم مي‌شود.

مدير كل شيلات گلستان افزود: با پيگيري‌هاي شيلات گلستان در سفر اول و سوم هيات دولت و انجام مطالعات امكان‌سنجي پرورش ماهيان خاوياري در اراضي خليج گرگان، گلستان يكي از بزرگترين ظرفيت‌هاي توليد ماهيان خاوياري را دارا مي‌باشد.

پاسندي افزود: گلستان در مسير توسعه تكثير و پرورش ماهيان خاوياري مي‌تواند گام‌هاي بلندي بردارد.

وي همچنين از تخصيص مجوز تكثير ماهيان خاوياري با ظرفيت 500 هزار قطعه در سال با وزن 3 الي 5 گرم در زميني به مساحت يك هكتار با استفاده از آب چاه در شهرستان بندرتركمن، روستاي چپاقلي خبر داد و افزود: اين مجوز مي‌تواند در روند توسعه پرورش ماهيان خاوياري نقش موثري داشته باشد. مدير كل شيلات گلستان يادآور شد: با توجه به اينكه گلستان عمده‌ترين توليد كننده بچه ماهيان خاوياري در كشور مي باشد اجراي اين طرح مي تواند نقش مهمي در بازسازي ذخاير دريا و تامين كننده بچه ماهيان خاوياري براي سرمايه گذاران در سراسر كشور باشد. وي از تمام سرمايه گذاران علاقمند به اين فعاليت خواست به منظور سرمايه‌گذاري در اين زمينه اقدام نمايند.

ارسال به دوستان