۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۰۳-۰۵-۱۳۹۱
کد ۲۲۴۵۳۷
انتشار: ۱۹:۵۴ - ۰۳-۰۵-۱۳۹۱

لباس ضد آلودگي هوا ساخته شد

بيش از 40 لامپ LED بكار رفته در قسمت جلو اين لباس، در واكنش به ميزان آلودگي هوا روشن شده و درجه آلودگي را مشخص مي‌كنند. يك ماسك يكپارچه تنفسي نيز درون اين لباس تعبيه شده است كه در زمان اعلام هشدار آلودگي هوا مي تواند هواي تصفيه شده و تميزي را براي فرد فراهم كند.
محققان موفق به ساخت لباس هوشمندي شده‌اند كه علاوه بر اعلام هشدار در خصوص آلودگي هوا، مي‌تواند از فرد در برابر آلاينده‌هاي موجود هوا محافظت كند.

به گزارش ایسنا، لباس هوشمند Aegis Parka از حسگر آلودگي هوا MQ-135 براي شناسايي دي اكسيد كربن، دي اكسيد نيتروژن، آمونياك، بنزن، الكل و ذرات معلق در هوا استفاده مي‌كند.

بيش از 40 لامپ LED بكار رفته در قسمت جلو اين لباس، در واكنش به ميزان آلودگي هوا روشن شده و درجه آلودگي را مشخص مي‌كنند.

يك ماسك يكپارچه تنفسي نيز درون اين لباس تعبيه شده است كه در زمان اعلام هشدار آلودگي هوا مي تواند هواي تصفيه شده و تميزي را براي فرد فراهم كند.

لباس حساس به آلودگي Aegis Parka‌ طراحان ايده‌پرداز شركت Nieuwe Heren‌ از پوشش دي اكسيد تيتانيوم، به عنوان يك تركيب با خواص ضد رسوب و استرليزه براي خود تميز كردن لباس استفاده مي‌كند.

نمونه اوليه‌اي از اين لباس طراحي شده است و طراحان اميدوارند كه با تكميل تحقيقات، اين محصول با قيمت 300 دلار به بازار عرضه شود.
ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی