۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد ۲۲۵۷۲۲

اشتباه داوری مظاهری را حذف کرد

عصر ایران ورزشی - یکی دیگر از شانس های مدال المپیک هم پرید. علی مظاهری بوکسور وزن 91- کیلوگرم تیم ملی ایران که در نخستین بازی خود به مصاف حریف کوبایی خود رفته بود با بدشانسی و ناداوری از دور رقابت ها حذف شد تا فرصت دیگری از دست برود.

 دلاور مرد کرمانشاهی که پرچمداری کاروان ایران را در سی امین دوره از رقابت های المپیک برعهده داشت، بازهم مورد بی مهری داوران قرار گرفت تا بار دیگر به حقش در ورزش بوکس جهان نرسد.

پنجمین روز از مسابقات بوکس بازی های المپیک 2012 لندن در حالی به پایان رسید که علی مظاهری بوکسور طلایی کشورمان در اولین دیدار خود در ورزشگاه اکسل  بر روی رینگ مسابقات رفت و به عنوان نماینده ایران مقابل خوزه گومز کوبایی قرار گرفت.

او راند اول راخوب شروع کرد و با برتری 6 بر 4 به سود خود به پایان رساند . در راند دوم بازهم مظاهری بود که نسیت به حرف کوبایی خود برتری داشت اما با شوکی که داور مسابقه به او داد از گردونه رقابت ها کنار رفت. مظاهری راند اول از حریف کوبایی اش پیش بود اما در شروع راند دوم حریف کوتاه قدش مدام با سر به سمت او یورش می آورد و مثل اینکه بخواهد کشتی بگیرد، هر بار در آغوش بوکسور کشورمان گیر می کرد.

داوری وسط این بازی را فرانک شالما آلمانی برعهده داشت. او که انگار دنبال فرصتی برای ناکام کردن ایران بود، سه اخطار متوالی به نماینده کشورمان داد تا دلاور کرمانشاهی را از رقابت های بوکس محروم کند.

به این ترتیب بود که علی بازنده اعلام شد و ناراحت از این اتفاق ها به مربی اش روکرد و گفت: این همه زحمت کشیدم که این طور حقم را بخورند؟

او بعد از این به سمت مربیان کوبا رفت با آنها دست داد و بی آنکه حاضر شود وسط رینگ برود به نشان اعتراض رینگ را ترک کرد. بوکسور تیم ملی ایران که پیش از این نیز با ناداوری در بازی های آسیایی چین از رسیدن به مدال طلا بازمانده بود، این بار نتوانست این ناداوری را قبول کند و  به قدری تحت تاثیر بود که حتی اجازه نداد داور دست رقیبش را بالا ببرد.

اما به نظر می رسد با این اتفاق مظاهری شرایط سختی را برای خودش رقم زده باشد و احتمالا با محرومیت هایی نیز روبه رو شود.

با این اقدام، به احتمال زیاد او دیگر شانسی برای  اعتراض به داوری نخواهد داشت و حتی شاید مجبور باشد، امروز دهکده بازی ها را ترک کند.

بوکسور تیم ملی ایران بعد از این باخت به فارس گفت: « هیچ جای دنیا چنین برخوردی را نمی‌کنند که در یک لحظه یک بازیکن را دو اخطاره کنند. داوران ناعادلانه با من برخورد کردند. در راند دوم اخطارهای بی‌جهت به من دادند که این کار آنها واقعاً ناعادلانه بود.»

مظاهری در ادامه افزود: «من راحت می‌توانستم این بوکسور را شکست دهم در راند اول با نتیجه 6 بر 4 وی را شکست دادم و فکر می‌کردم که کار سختی است اما در راند دوم کاملاً مشخص بود که وی هیچ چیزی از خود ندارد. به هر حال متأسفم از اینکه امروز حق من را داوران خوردند.»

از 4 نماینده کشورمان در مسابقات بوکس المپیک 2012 امین قاسمی پور و علی مظاهری در مرحله مقدماتی حذف شدند اما مهدی طلوتی و احسان روز بهانی مشت زنانی بودند که توانستند به مرحله بعدی صعود کنند.

در ادامه این رقابت ها مهدی طلوتی به مصاف حریف قزاق خود می رود و احسان روزبهانی با بهرام مظفرترکیه ای مبارزه خواهد کرد.





.

برچسب ها: علی مظاهری ، بوکس ، المپیک
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
12
8
نمونه بارز از اخلاق و ادب ایرانیان
emrah
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
0
2
نمیدونم از چه کلمه ای استفاده کنم ولی میگم داوره پست فطرت بود که چشم نداشت که مظاهری برنده بشه کاملا معلوم بود که این کارش از قبل برنامه ریزی شده بود.نمیتونم بگم اشکال نداره چون دیشب چون دیشب موقعه مسابقه علی اقا گفت این همه تمرین نکردم این جوری بشه .خیلی دلم سوخت .قهرمان منی علی اقا .دنیا دید که چه جوری قهرمان شدی
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
0
0
این دیگ ن.بره بخدا
نفرین بر نژاد پرستی المانی ها
گزارشگر المانی برای بازی نوشاد و باختش اظهارات نراد چرستا نه ای رو در مورد نوشاذ و ایران زده بود
امین
Germany
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
0
0
واقعا نمی دونم با این ناداوری ها باید چی گفت.به نظر من به جز داور و هیئت ژوری آقای افشارزاده هم تو این داستان مقصر بودن.چون از همون روز اول مسابقات با صحبت هاشون روحیه بوکسورهای مارو پایین میاوردن
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
0
2
عزیزم از بی عرضگی خودشونه همزمان با ایران حق ژاپن هم خوردن اونا اعتراض کردن . فیلم بازبینی شد و رای به نفع ژاپن دادن. اگر حقمونو میخورن از بی عرضگی خودمونه نه چیز دیگه. فرهنگ اعتراض نداریم ولی فرهنگ ادعا تا دلت بخواد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
0
0
یعنی چی نمونه اخلاق،میگی حقشو بخوره هیچی نگه،بره داورو ناز کنه،انقدر بدم میاد از آدمای غرب زده ای مه خودشونو کاملا گم کردن
ناشناس
United Arab Emirates
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
0
1
ز همه هموطنان تقاضا میکنم در موقع ورود این فهرمان جانانه و خالصانه به استقبالش در فرودگاه برویم و به دنیا ناداوری را نشان بدهیم.صحبت های مفسر خود نشان دهنده این ناداوری است. یک صفحه اختصاصی برای مظاهری که که مظهر بی عدالتی در المپیک اروپایی شد ایجاد کنیم دفاع از مظاهری دفاع از هویت ایرانی است
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
1
0
کم اورده بود، باخت حقش بود. یک چیزیم طلبکار شد.