۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۳-۰۵-۱۳۹۱
کد ۲۲۵۷۹۸
انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۳-۰۵-۱۳۹۱

اتاق تعاون: اعـتبار نمي‌دهند، تعاوني‌هاي مسكن را بي اعـتبار مي خوانند

وي نبود نقدينگي و عدم حمايت مالي بانكها را از اهم مشكلات تعاوني‌هاي مسكن دانست و افزود: هم اكنون پروژه‌هاي مسكن بسياري در سراسر كشور وجود دارد كه بيش از 80 درصد كارهايشان باقي مانده و به دليل مشكل نقدينگي در بلاتكليفي به سر مي برند.

دبيركل اتاق تعاون ايران از عملكرد بانك‌ها در نپرداختن نقدينگي به تعاوني‌هاي مسكن انتقاد كرد و گفت: اعتبار نمي‌دهند اما تعاوني‌هاي مسكن را بي اعتبار مي خوانند بعد اعلام مي كنند كه تعاوني‌ها نمي توانند به تعهداتشان عمل كنند.

داريوش پاك‌بين ـ به ايسنا، گفت: در حالي كه 73 درصد مسكن كشور توسط تعاوني‌ها ساخته مي شود اما متاسفانه با سياست هاي در پيش گرفته شده مشكلات بسياري براي تعاوني‌هاي مسكن به وجود آمده است.

پروژه‌هاي مسكن زيادي بلاتكليفند

وي نبود نقدينگي و عدم حمايت مالي بانكها را از اهم مشكلات تعاوني‌هاي مسكن دانست و افزود: هم اكنون پروژه‌هاي مسكن بسياري در سراسر كشور وجود دارد كه بيش از 80 درصد كارهايشان باقي مانده و به دليل مشكل نقدينگي در بلاتكليفي به سر مي برند.

حمايت بي‌چون و چرا از انبوه‌سازان و حذف تعاوني‌ها

پاك‌بين تصريح كرد: برخي حمايت‌ها از انبوه‌سازان، تعاوني‌ها را دچار مشكلات عديده كرده و دست انبوه‌سازان را در گرفتن تسهيلات و منابع بانكي باز گذاشته است در حالي كه تعاوني‌هاي مسكن بايد در فصل ساخت و ساز مشغول به كار شوند و كارشان پيش برود جلوي آنها را مي گيرند و بعد از چند ماه به يكباره سنگ از جلوي پايشان بر مي دارند، وقتي هم مي خواهند شروع به كار كنند عملا يك فصل كاري را از دست داده‌اند.

اعتبار نمي دهند، تعاوني‌هاي مسكن را بي اعتبار مي كنند

دبير كل اتاق تعاون ايران در بخش ديگري از گفت وگو با ايسنا با انتقاد از عملكرد بانكها در پرداخت نقدينگي به تعاوني‌هاي مسكن گفت: اعتبار و تسهيلاتي نمي دهند بعد تعاوني‌هاي مسكن را بي اعتبار مي خوانند و مي گويند كه ناكارآمد هستند و نمي توانند به تعهداتشان عمل كنند.

وام‌هاي مسكن مهر به موقع پرداخت نمي شود

وي به وضعيت تعاوني‌هاي مسكن مهر نيز اشاره كرد و گفت: يكي از مشكلاتي كه در خصوص تعاوني‌هاي مسكن مهر داريم اين است كه تسهيلاتي كه قرار بود به اين تعاوني‌ها داده شود به موقع پرداخت نمي شود و همين امر به يك معضل بزرگ براي تعاوني‌هاي مسكن مهر تبديل شده است.

ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی