۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۶۵۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۸-۰۵-۱۳۹۱
کد ۲۲۶۵۷۵
انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۸-۰۵-۱۳۹۱

ابهام در میانجیگری عمان برای آزادی زن ایرانی از زندان آمریکا

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا هم گفت: می توانم بگویم که از نظر وزارت امور خارجه آمریکا خانم قلی خان ، دوره حبس خود را گذراند و آمریکا را ترک کرد.
دولت عمان از میانجیگری میان تهران و واشنگتن برای آزادی شهرزاد میرقلی خان زن ایرانی زندانی در آمریکا خبر داده و گفته است: میرقلی خان پس از آزادی از زندان در آمریکا، وارد خاک عمان شد.

به گزارش عصر ایران ، این در حالی است که "میرقلی خان" پنج سال پیش در آمریکا محاکمه و به 5 سال حبس محکوم شده بود.
با توجه به این موضوع، میرقلی خان در حال حاضر حتی بدون تلاش عمان، با پایان یافتن دوران محکومیتش، از زندان آمریکا آزاد و به کشور باز می گشت.

شهرزاد میرقلی خان زن ایرانی پس از ورود به فرودگاه مسقط در میان دختران دوقلوی خود



در همین ارتباط، سخنگوی وزارت امور خارجه عمان "از دولت آمریکا برای آزادی شهروند ایرانی به دلایل انسان دوستانه و پاسخگویی به تلاش های مسقط در این زمینه"، تشکر کرد.

این سخنگو ابراز امیدواری کرد این اقدام انسان دوستانه به سود منافع دو کشور و تحقق ثبات در منطقه باشد.

شهرزاد میرقلی خان پس از آزادی از زندان در آمریکا، به عمان رفت و در فرودگاه مسقط مورد استقبال اعضای خانواده اش، مقاماتی از دولت عمان و سفارت ایران قرار گرفت.

میرقلی خان پس از ورود به فرودگاه مسقط از تلاش های سلطان قابوس پادشاه عمان و مقامات ایرانی برای آزادی اش تشکر کرد و گفت:  بعد از آزادی و دیدار با خانواده ام، احساس خوشبختی زیادی دارم . قصد دارم زندگی جدیدی را آغاز کنم.

حسین نوش آبادی سفیر ایران در عمان که در استقبال از شهروند ایرانی حضور داشت گفت ما همیشه با عمان در مسائل انسان دوستانه و حقوق بشر همکاری می کنیم.

خبرگزاری عمان هیچ توضیحی درباره دلایل و مدت حبس و حتی شرایط آزادی وی اعلام نکرده است اما خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکا که خواست نامش اعلام نشود نوشت: برای این شهروند ایرانی حکم زندان 5 ساله صادر شده بود و او متهم به تلاش برای صادرات تجهیزات نظامی به ایران است. از جمله این تجهیزت حدود سه هزار دوربین دید در شب بود.

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا هم گفت: می توانم بگویم که از نظر وزارت امور خارجه آمریکا خانم قلی خان ، دوره حبس خود را گذراند و آمریکا را ترک کرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: خانم قلی خان پس از اقدامات مشترک دستگاه مهاجرت و وزارت دفاع آمریکا دستگیر و به 63 ماه حبس محکوم شده بود.

سلطان قابوس پادشاه عمان در پاییز 2011  و 2010 با میانجیگیری میان تهران و واشنگتن، زمینه آزادی سه تبعه آمریکایی محبوس در ایران به اتهام جاسوسی و ورود غیرمجاز را فراهم کرده بود.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۸
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
10
118
خوب خدا رو شکر
به هر حال یک مادر به آغوش خانواده اش برگشته، لحظه وصف نشدنی هست
دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری / هم نشینی مقامات حاضر و سابق (عکس) ژاپنی‌ها پنجره‌ها را به آنتن 5G تبدیل کردند! (+عکس) عفونت ادراری چه علائمی دارد؟ چرا ما انسان‌ها زانوهای بهتری تکامل نداده‌ایم؟ با پروژه جدید منصوری آشنا شوید ؛ وسپا الکتریکا موناکو ادیشن (+عکس) پدیده‌ای که زمین را برای ۹ روز متوالی لرزاند! رونمایی از جدیدترین موشک بالستیک سپاه پاسداران (+عکس) مراسم رژه نیروهای مسلح برگزار شد افشاگری درباره دستمزد نجومی بازیگران زن؛ چه کسی در صدر لیست است؟ آیت‌الله بهجت کلوچه‌پز می‌شد اگر این سفر را نمی‌رفت! یک شاهنامه‌پژوه: شاهنامه افسانه و اسطوره نیست؛ تاریخ کهن ایرانیان است راز صدای آدم فضایی‌ها در ته این گودال برملا شد اتوبوس و مترو رایگان برای دانشجویان و دانش‌آموزان از فردا یکشنبه ۵ اپلیکیشن برای بهبود تمرکز؛ دیگر کارهایتان را به‌تعویق نیندازید خط و نشان نیروهای مسلح ایران برای اسرائیل : ۲۱ موشک بالستیک به نمایش درآمد