۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد ۲۲۶۷۱۵

رضازاده و باقري رکوردداران وزنه برداری

در دسته 94 کیلوگرم کوروش باقري، سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري ايران که در المپيک سيدني 2000 در يکضرب رکورد 187 کيلو را به نام خود ثبت کرده بود، همچنان رکورددار اين دسته در المپيک باقي ماند. در فوق سنگين که با افتخارآفريني و کسب دو مدال طلا و نقره براي کاروان ورزش ايران به پايان رسيد، همچنان ايراني‌ها و در صدر آنها حسين رضازاده، رکورددار المپيک و جهان باقي ماندند.
ورزش 3 -  رقابت‌هاي وزنه برداري المپيک 2012 لندن در چندين دسته با رکوردشکني همراه بود.

مسابقات وزنه برداري المپيک 2012 لندن با قهرماني چين و کسب يک مدال طلا، 2 نقره و يک برنز براي پولادمردان ايران به پايان رسيد.

در اين رقابت‌ها و در چندين دسته به شرح زير رکوردهايي جابجا شد:

در دسته 56 کيلوگرم ، يون چول اوم از کره شمالي در دوضرب با مهار وزنه 168 کيلويي رکورد المپيک را شکست.

در دسته 62 کيلوگرم ، اون گوک کيم از کره‌شمالي رکورد مجموع المپيک و جهان را با 327 کيلوگرم به نام خود ثبت کرد. وي همچنين رکورد يکضرب را نيز با مهار وزنه 153 کيلويي شکست و در ضرب همين دسته، آلبريو فيگوئرو از کلمبيا با 177 کيلو رکوددار جديد المپيک شد.

در دسته 77 کيلوگرم ژياگ ژون لو از چين به تنهايي 4 رکورد جهان و المپيک را جابجا کرد. وي رکوردهاي يکضرب و مجموع جهان و المپيک را به ترتيب با 175 و 379 کيلوگرم به نام خود ثبت کرد.

در دسته 85 کيلوگرم که يک مدال برنز نيز براي کشورمان توسط کيانوش رستمي به دست آمد رکوردي جابجا نشد.

در دسته 94 کيلوگرم که با عنوان پنجمي سعيد محمدپور به پايان رسيد، ايلين ايلياي قزاق با قدرت‌نمايي رکوردهاي دوضرب و مجموع المپيک و جهان را به ترتيب با ثبت وزنه‌هاي 233 و 418 کيلوگرم به نام خود کرد.

در اين دسته کوروش باقري، سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري ايران که در المپيک سيدني 2000 در يکضرب رکورد 187 کيلو را به نام خود ثبت کرده بود، همچنان رکورددار اين دسته در المپيک باقي ماند.

در دسته 105 کيلوگرم نيز که با کسب يک مدال نقره براي نواب نصيرشلال همراه بود، رکوردي نشکست.

سرانجام در فوق سنگين که با افتخارآفريني و کسب دو مدال طلا و نقره براي کاروان ورزش ايران به پايان رسيد، همچنان ايراني‌ها و در صدر آنها حسين رضازاده، رکورددار المپيک و جهان باقي ماندند. در اين دسته به جز يکضرب جهان که در اختيار بهداد سليمي است، در ساير حرکات، رضازاده همچنان رکوردهاي المپيک و جهان را در اختيار دارد.

شب گذشته و در شب آخر رقابت‌ها، بهداد سليمي حمله ناموفقي را به رکورد دوضرب و مجموع جهان و المپيک تجربه کرد و از پس مهار وزنه 264 کيلويي برنيامد.

همچنين در دسته‌هاي 53، 58، 63، 75 و 75+ کيلوگرم زنان، رکوردهاي جديدي در المپيک 2012 لندن به ثبت رسيد.


ارسال به دوستان