۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸
فیلم بیشتر »»
کد ۲۲۶۸۴۸

نيک‌پا حريف بعدي معتمد در يک‌نگاه

تکواندو افغانستان طي سالهاي اخير رشد بسيار خوبي داشته و در واقع مي رود تا تبديل به يکي از قدرتهاي متوسط تکواندو جهان شود.ذوح الله نیک پا در سال 2008 هم نفر سوم آسيا در هنان شد و هم در المپيک پکن توانست به با ارزش ترين مدال زندگي ورزشي خود يعني برنز المپيک دست پيدا کند.
ورزش 3 -  محمد باقري معتمد تکواندو کار شايسته کشورمان بعد از برد برابر حريف آفريقاي مرکزي در دور دوم با حريف مطرحي از افغانستان مبارزه مي کند که بزنر المپيک پکن را در اختيار دارد.

تکواندو افغانستان طي سالهاي اخير رشد بسيار خوبي داشته و در واقع مي رود تا تبديل به يکي از قدرتهاي متوسط تکواندو جهان شود که البته در حال حاضر تيم ملي تکواندو افغانستان متکي به تک ستاره هايي همچون نيک پاست.

وي يکي از حريفان سرسخت در 68- کيلوگرم است. روح ا... اولين بار در مسابقات آسيايي 2006 آفتابي شد اما در وزن 58- کيلوگرم نتيجه نگرفت. با اين حال دو سال بعد در مسابقات انتخابي المپيک توانست تا فينال مبارزات وزن دوم هوشي مينه پيش برود و سهميه حضور در پکن را کسب کند. البته نيک پا در آن فينال به بهزاد خداداد باخت و نقره گرفت.

اين افغاني در سال 2008 هم نفر سوم آسيا در هنان شد و هم در المپيک پکن توانست به با ارزش ترين مدال زندگي ورزشي خود يعني برنز المپيک دست پيدا کند.

نيک پا يک سال بعد در مسابقات جهاني دانمارک تا دور سوم صعود کرد اما آنجا 3 – 8 مغلوب پيتر لوپز پرويي شد. نيک پا در سابقه مسابقات خود چهار مرتبه با ايراني ها روبرو شده و هر چهار مرتبه باخته است. روح ا... در مسابقات جهاني 2011 کره مبارزه پاي فينال را به محمد باقري معتمد 5 – 12 باخت تا برنز بگيرد.

اين تکواندو کار افغان در مسابقات انتخابي المپيک باکو دوم نتيجه مبارزه دور يک چهارم نهايي را 4 – 5 به معتمد واگذار کرد. همان طور که در فينال مسابقات آسيايي 2012 ويتنام ارديبهشت امسال به عليرضا نصر آزاداني باخت و دوم شد.

خصوصيات فني: تجربه حضور در المپيک و کسب مدال در آن را دارد پس به خودباوري و اعتماد به نفس کامل رسيده است. فيزيکي تقريباً مشابه با مبارزان ايراني دارد. با روحيه است و هيچ وقت يک از پيش باخته نيست. تا آخرين لحظه مي جنگد و سعي مي کند خودش را «ثابت» کند. مبارزي است که از هر دو پايش خوب استفاده مي کند و بي ترديد در لندن به دنبال حداقل تکرار برنزش در المپيک قبلي است.

ارسال به دوستان