۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۴-۰۵-۱۳۹۱
کد ۲۲۷۴۹۲
انتشار: ۰۸:۲۴ - ۲۴-۰۵-۱۳۹۱

گوگل ده‌ها فرصت شغلی موتورولا را حذف می‌کند

گوگل با پرداخت ۱۲ و نیم میلیارد دلار، بخش موتورولا موبیلیتی (Motorola Mobility) را در ماه می خریداری کرد.
ایتنا - موتورولا که به تازگی تحت مالکیت گوگل در آمده، حدود 4000 کارمند خود را از دست می‌دهد.

گوگل قصد دارد حدود ۴۰۰۰ فرصت شغلی موجود در موتورولا را حذف کند.

موتورولا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چندملیتی آمریکا است که در سال گذشته به دلیل ورشکستگی، به دو بخش جداگانه تقسیم شد.

گوگل با پرداخت ۱۲ و نیم میلیارد دلار، بخش موتورولا موبیلیتی (Motorola Mobility) را در ماه می خریداری کرد.

به نقل از الدستور، هدف از این تصمیم، دستیابی به سود عنوان شده است.

معمولاً شرکت‌هایی که از لحاظ سوددهی در وضعیت نامناسبی باشند، به اخراج کارمندان خود مبادرت می‌ورزند.

به همین دلیل، اقدام گوگل برای حذف فرصت‌های شغلی موتورولا در حالی که غول جست‌وجو در سه ماهه دوم سال جاری بیش از ۱۲ میلیارد دلار درآمد داشته است، قدری غیرمنتظره می‌نماید.

سخنگوی گوگل گفته موتورولا به کارمندانی که طرح تعدیل شامل آنها شود، کمک‌های سخاوتمندانه‌ای ارائه خواهد کرد و می‌کوشد زمینه اشتغال دوباره آنها را فراهم آورد.

بر پایه این گزارش، موتورولا روز یکشنبه به کارمندان خود اعلام کرد که ۲۰ درصد فرصت‌های شغلی این شرکت حذف خواهد شد و نیز یک سوم از مجموع ۹۴ دفتر موتورولا در نقاط مختلف جهان بسته خواهد شد.

گوگل قصد دارد از تولید تلفن‌های همراه بدساخت توسط موتورولا جلوگیری کرده و فعالیت این شرکت را در حوزه‌های غیرسودده متوقف نماید.
ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر