۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
فیلم بیشتر »»
کد ۲۲۷۸۱۷

پولادگر: مهماندوست خودش استعفا کرد

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: برخی از دوستان رسانه‌ای حافظه کوتاه‌مدتی را از دست داده‌اند؛ می‌گویند برکناری مهماندوست. اما مهماندوست خودش استعفا داد، حتی فایل صوتی او نیز وجود دارد، خود شما رسانه‌ها هم استعفای مهماندوست را اعلام کردید.
فارس - رئیس فدراسیون تکواندو گفت: برخی فراموش کرده‌اند که ما مهماندوست را برکنار نکردیم، بلکه خودش استعفا کرد.

نشست خبری مسئولان فدراسیون تکواندو پس از حضور تیم ملی در المپیک 2012لندن امروز در خانه تکواندو با حضور رئیس و دبیر فدراسیون، کادر فنی تیم ملی و ملی‌پوشان اعزامی به لندن برگزار شد.

سید محمد پولادگر در صحبت‌های خود اظهار داشت: هر چند که اعلام شد که زمان برگزاری این نشست زود است، اما با توجه به جو رسانه‌ای که در حال حاضر حاکم شده، تصمیم گرفتیم این نشست خبری هرچه زودتر برگزار شود.

امروز آمدیم تا پاسخگوی ابهامات و نکاتی که وجود دارد باشیم. خوشحالیم که کاروان ورزشی ایران در المپیک 2012 یک رکورد بی‌سابقه از خود به جای گذاشت. نتیجه خوبی که کاروان ایران گرفت برای همه ما با ارزش است. در مورد عملکرد ما و قهرمانان المپیک لندن صحبت‌هایی شده که برخی از آنها متأسفانه منصفانه نبوده است.

وی افزود: از این جهت متأسفم که تکواندو که در سالیان گذشته مقام‌های خوبی را کسب کرده اما در حال حاضر عملکرد ملی‌پوشان را کمرنگ دیده‌ام. عملکرد تکواندوکاران در المپیک‌های قبلی باعث شده مردم توقع‌شان از تکواندو خیلی بیشتر شود. به نظرم این توقع منصفانه‌ای نیست که ما در المپیک دو مدال از دو نفر کسب کنیم البته در بخش بانوان خانم حاجی‌پور عملکرد خوبی داشت، هرچند که ما از او انتظار کسب مدال در المپیک را نداشتیم. در مجموع این نتایج کسب شده برای ما قابل قبول است. اگر نگاهی به تیم ملی کره جنوبی بیاندازیم آنها نیز دوره قبل 2 مدال طلا کسب کرده بودند اما در این دوره با یک مدال نقره به کار خود پایان دادند.

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: چند اتفاق افتاد که مدال نقره تیم ملی تکواندو کمرنگ دیده شود، ما در المپیک پکن در قحطی مدال بودیم و فقط یک طلا و یک نقره کسب کردیم اما خوشبختانه در المپیک لندن وفور مدال باعث شد مدال نقره ما کمرنگ دیده شود. تکواندو با چهار دوره حضور در المپیک سه بار تک مدال و یک بار در آتن با 2 مدال عنوان‌هایی بودند که در طول این چند دوره کسب کرده‌اند. همه ما در این دوره توقع بیشتری را داشتیم.

پولادگر در ادامه گفت: در المپیک‌های قبلی مدال بین 5یا 6 کشور تقسیم می‌شد اما امسال بین 8کشور تقسیم شد. 70درصد کشورهایی که مدال کسب کردند برای اولین بار بود که در المپیک به مدال رسیده بودند. انتظار ما در لندن از کرمی کسب مدال بود اما حساسیت این میدان باعث شد اتفاقات دیگری رقم بخورد. باید تلاش کنیم در میدان‌های دیگر مدال‌های بیشتری را کسب کنیم.

رئیس فدراسیون تکواندو در ادامه گفت: برخی از دوستان رسانه‌ای حافظه کوتاه‌مدتی را از دست داده‌اند؛ می‌گویند برکناری مهماندوست. اما مهماندوست خودش استعفا داد، حتی فایل صوتی او نیز وجود دارد، خود شما رسانه‌ها هم استعفای مهماندوست را اعلام کردید. باید ببینیم چه اتفاقی افتاد که ما کادر فنی را عوض کردیم. مسئله ما با مهماندوست مسئله مالی نبود. موضوع این بود که سرمربی تیم ملی قبلی رفت و در رادیو مصاحبه کرد. به نظر شما ما چطور می‌توانستیم با کسی که علیه ما صحبت کرد همکاری کنیم؟ چه کسی به اندازه من از وی حمایت کرد و پای برنامه‌های مهماندوست ایستاد؟ من به هیچ عنوان در بحث کادر فنی دخالت نمی‌کنم با اینکه شناخت خوبی از تکواندو دارم، حتی مربی تکواندو هم بوده‌ام.

در حال حاضر هم کادر فنی باید در مورد این موضوع جوابگو باشد. ما دوست نداریم اعلام کنیم که در مورد شخصی که مهماندوست داشت چقدر وی را کمک کردیم.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد مبارزات معتمد در المپیک لندن گفت: معتمد با درایت بازی کرد و هوشمندانه. وی با روح‌الله نیک‌پا همیشه مسابقات سختی را داشته، حتی در مسابقات کره جنوبی و هم در کسب سهمیه المپیک کار دشواری داشت. حریف برزیلی معتمد در طول مسابقه کارهای کثیفی را انجام می‌داد. به طوری‌که مصدومیت‌های الکی و مدام به پزشکان بیرون شیاپ چانگ اعلام می‌کرد.

وی در مورد اینکه آیا نظر مسئولان وزارت ورزش در مورد کسب نتایج تکواندو راضی‌کننده بود یا خیر اظهار داشت: وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک هیچ‌‌کدام منفی نبوده، ما یک وظیفه داریم و انجام می‌دهیم. در حال حاضر هم در جامعه تکواندو برای موفقیت این ورزش تلاش می‌کنیم.

ارسال به دوستان