۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۰۵-۰۶-۱۳۹۱
کد ۲۲۹۲۱۰
انتشار: ۲۱:۲۷ - ۰۵-۰۶-۱۳۹۱

تاکید جليلي بر لزوم پایان یافتن خشونت‌ها در سوريه و جمع‌آوری سلاح‌ها

جلیلی با تاکید بر لزوم پایان یافتن خشونت‌ها و جمع‌آوری سلاح و خودداری کشورها از حمایت از عناصر مسلح، استفاده از ابتکارات جدید و مشارکت طیف‌های مختلف مردم در گفت‌وگوهای ملی سوریه را ضروری دانست.
 علی حیدر، وزیر آشتی ملی سوریه عصر یک‌شنبه با سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ايسنا، دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار با اشاره به لزوم توجه به رهیافت و راه حل سیاسی برای حل مساله سوریه اظهار كرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر گفت‌وگوی ملی و راه حل سوری برای مسأله سوریه اصرار داشته و پروژه آشتی ملی را چشم‌انداز حل و فصل چالش‌های موجود می‌داند.

جلیلی با تاکید بر لزوم پایان یافتن خشونت‌ها و جمع‌آوری سلاح و خودداری کشورها از حمایت از عناصر مسلح، استفاده از ابتکارات جدید و مشارکت طیف‌های مختلف مردم در گفت‌وگوهای ملی سوریه را ضروری دانست.

وزیر آشتی ملی سوریه نیز با بیان این که مناسبات جمهوری اسلامی ایران و سوریه عمیق و بی‌نظیر است تصریح کرد همه مردم سوریه از طوایف مختلف خواهان تعیین سرنوشت خود در چارچوب راهکارهای دموکراتیک و بدون دخالت خارجی هستند و بدین منظور سوریه آماده هرگونه گفت‌وگو با تاکید بر حفظ استقلال و کنار گذاشتن خشونت‌هاست.

او افزود؛ سوریه در نهایت این شرایط را در چارچوب منافع مردم این کشور پشت سر خواهد گذاشت و هم‌چنان در محور مقاومت باقی خواهند ماند.
ارسال به دوستان
ابراهیم عقیل ؛ مردی که آمریکا از قرن گذشته دنبالش بود و برای سرش 7 میلیون دلار جایزه تعیین کرد تله‌پورت در فناوری کوانتوم ممکن شد خوردن این غذا سبب کاهش کلسترول می‌شود حزب‌الله لبنان شهادت ابراهیم عقیل را تأیید کرد عکس کاوشگر «جویس» از زمین، ماه و اورانوس در مسیر مشتری انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله