۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۹-۰۶-۱۳۹۱
کد ۲۲۹۷۵۱
انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۹-۰۶-۱۳۹۱

فعالیت شش هزار سازمان مردم نهاد در کشور

به گفته معاون سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور تشکلهای کشوری از وزارت کشور، سازمانهای فعال در سطح استان از استانداری و سازمانها فعال در جغرافیای شهرستانی از فرمانداری مجوز تاسیس می گیرند.
معاون سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور گفت: هم اکنون بیش از شش هزار سازمان مردم نهاد از وزارت کشور، استانداریها و فرمانداریها مجوز فعالیت گرفته و در سطح کشور فعالیت می کنند.

به گزارش مهر، داور امینی پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه هفتمین جشنواره فرهنگی و ورزشی فرزندان مهر در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: اگر مجموع NGO  های مجوز گرفته از تمامی دستگاه ها را حساب کنیم حدود 17 هزار سازمان مردم نهاد در کشور تشکیل و فعال هستند.

وی با اشاره به نحوه فعالیت تشکلهای مردم نهاد در سطوح ملی، استانی و شهرستانی اضافه کرد: سازمانهای مردم نهاد در زمینه های سلامت، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... فعالیت می کنند.

به گفته معاون سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور تشکلهای کشوری از وزارت کشور، سازمانهای فعال در سطح استان از استانداری و سازمانها فعال در جغرافیای شهرستانی از فرمانداری مجوز تاسیس می گیرند.

امینی در پاسخ به سوالی مبنی بر بیشترین فراوانی در سازمانهای مردم نهاد کشور ادامه داد: بیشترین فعالیت مربوط به امور خیریه است که در عرصه هایی مانند اعتیاد، اجتماعی، فرهنگی و... فعالیت می کنند.

وی با اشاره به برنامه های وزارت کشور برای تشکیل شبکه های سازمانهای مردم نهاد متذکر شد: تلاش می شود شبکه های سازمانهای مردم نهاد متشکل از پنج NGO با زمینه فعالیت مشترک تشکیل شده و فعالیتهای خود را گسترش دهند.

امینی با بیان اینکه برنامه ریزیها برای ساماندهی تشکلهای مردم نهاد در حال انجام است، افزود: مراجع مختلفی برای تاسیس تشکلهای مردم نهاد مجوز صادر می کنند اما برای ساماندهی این امر اقداماتی انجام شده که در 25 اسفند ماه 89 کلیات این طرح در مجلس تصویب شده و جزئیات در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است.

معاون سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر برنامه های حمایتی وزارت کشور از سازمانهای مردم نهاد تصریح کرد: بهترین حمایت از NGO ها طرح نظارت بر تاسیس و حمایت این تشکلها است که به نوعی حمایت معنوی شده و با دستگاه های مربوطه برای اجرای برنامه های مختلف همکاری کنند.
 
ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است