۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۱۱-۰۶-۱۳۹۱
کد ۲۳۰۰۳۰
انتشار: ۱۷:۰۸ - ۱۱-۰۶-۱۳۹۱

ارتباط بين هله هوله و آلزايمر

تنقلات فشار خون و کلسترول خون را بالا مي برد و سبب گرفتگي عروق مغزي و قطع جريان خون به مغز مي‌شود که اين گرفتگي رابطه مستقيم با آلزايمر دارد.
ديابت و کلسترول بالا به افزايش آلزايمر منجر مي‌شود و چاقي که در اثر هله هوله و تنقلات به وجود مي آيد در زوال عقل موثر است.

به گزارش ايسنا به نقل از بي بي سي، تنقلات فشار خون و کلسترول خون را بالا مي برد و سبب گرفتگي عروق مغزي و قطع جريان خون به مغز مي‌شود که اين گرفتگي رابطه مستقيم با آلزايمر دارد.

يک مطالعه در مورد حيوانات نشان داد هورمون انسولين در مغز باعث آلزايمر مي‌شود و در ديابت نوع 2 تنقلات باعث تبديل انسولين به قند و قند به انرژي مي شوند.

انسولين براي فعاليت‌هاي شيميايي مغز و براي افزايش توانايي يادگيري و بالا بردن حافظه و تقويت سلول‌هاي مغزي و اکسيژن رگ‌هاي خوني مغز مورد نياز است و رگ‌هاي خوني در بيماران ديابتي تنگ مي شود و جريان خون کاهش مي يابد كه اين امر باعث آلزايمر مي شود.

اين مطالعه نشان مي دهد رژيم غذايي نامناسب باعث مي شود سلول‌هاي مغزي انسولين را درست دريافت نکنند و حالتي شبيه آلزايمر به وجود آيد. در تحقيقي که بر روي زنان و مردان به مدت يکماه انجام شد آنها از رژيم غذايي غذاهاي چرب و شيرين استفاده کردند و سطح انسولين آنها افزايش يافت و با افزايش ديابت زوال عقل نيز مشاهده شد.

به گفته پروفسور کلايو در يک سوم افراد بالاي 65 سال زوال عقل شايع است.
ارسال به دوستان
همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته