۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۲۹-۰۶-۱۳۹۱
کد ۲۳۲۷۳۹
انتشار: ۲۰:۰۵ - ۲۹-۰۶-۱۳۹۱

ديدار صالحی با دبير كل اتحاديه عرب

در اين ديدار آخرين تحولات منطقه از جمله اوضاع در خاورميانه، خليج فارس، سوريه، فلسطين، جنبش عدم تعهد و مسأله هسته‌يي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و طرفين ديدگاه‌هاي خود را بيان كردند.
وزير امور خارجه كشورمان بعد از ظهر سه‌شنبه با نبيل العربي، دبيركل اتحاديه عرب ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش ایسنا در اين ديدار آخرين تحولات منطقه از جمله اوضاع در خاورميانه، خليج فارس، سوريه، فلسطين، جنبش عدم تعهد و مسأله هسته‌يي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و طرفين ديدگاه‌هاي خود را بيان كردند.

صالحي در اين راستا مواضع جمهوري اسلامي ايران پيرامون مساله هسته‌يي، پيشتازي ايران بر موضوع خاورميانه عاري از سلاح هسته‌يي ، خطرات ناشي از عدم پايبندي رژيم صهيونيستي به موازين و مقررات بين‌المللي به رغم برخورداري از چند صد كلاهك هسته‌يي را تأكيد كرد و بر حمايت ايران از آرمان فلسطين و مقاومت اسلامي تأكيد نمود.

وي همچنين با اشاره به برگزاري اجلاس قاهره درخصوص مسائل منطقه بويژه سوريه راه حل واقعي و عملي بحران سوريه را راه حلي سوري – سوري با ماهيت سياسي و مبتني بر عدم هرگونه مداخله خارجي ، توقف ارسال سلاح به گروه‌هاي افراطي و زمينه‌سازي گفت‌وگوي ملي ميان حكومت و معارضه توصيف كرد.

وزير امور خارجه كشورمان سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران نسبت به منطقه و كشورهاي همسايه بويژه منطقه حياتي خليج فارس را مبتني بر مودت، احترام متقابل، تعاون و همكاري جامع در جهت استقرار و تقويت ثبات، امنيت، رفاه و توسعه توسط خود كشورهاي منطقه دانست.

نبيل العربي نيز در اين ديدار با تأكيد بر نقش ايران در كمك به حل و فصل مسائل و بحران‌هاي منطقه بويژه فرصت رياست سه ساله ايران بر جنبش عدم تعهد را در اين راستا مثبت ارزيابي كرد.

طرفين بر ضرورت استمرار و رايزني جمهوري اسلامي ايران و اتحاديه عرب تأكيد كردند.
ارسال به دوستان
۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود