۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۰۱-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۲۹۱۰
انتشار: ۰۸:۵۳ - ۰۱-۰۷-۱۳۹۱

فروش ميوه‌هاي ايراني با برچسب خارجي!

مهاجران با تاكيد بر اين‌كه فقط موز ميوه وارداتي است، تصريح كرد: البته آناناس و انبه نيز به داخل كشور وارد مي‌شود كه روي قيمت‌ها به هيچ‌وجه تاثير‌گذار نيست.

رييس اتحاديه ميوه و سبزي‌فروشان گفت: از آنجايي كه قيمت ميوه‌هايي كه در داخل ايران توليد مي‌شوند ـ به غير از موز ـ بسيار كمتر از هزينه‌ واردات آن به كشور است، بازار را با ميوه‌هاي داخلي پر كرده‌ايم.

سيد حسين مهاجران در گفت‌وگو با ايسنا درباره ممنوع شدن واردات انواع ميوه اظهار كرد: در حال حاضر با توجه به قيمت بالاي ارز واردات ميوه به صرفه نيست.

وي ادامه داد: از بين ميوه‌ها تنها موز به لحاظ اين‌كه توليد آن در داخل با ميزان مصرف برابر نيست، وارد مي‌شود و هرچه قيمت ارز بالاتر رود موز نيز در داخل داخلي گران‌تر مي‌شود.

مهاجران با بيان اين كه واردات ميوه با قيمت‌هاي فعلي ارز مقرون به صرفه نيست، گفت: ميوه‌هاي لوكس زمستاني نيز كه در بازار توزيع مي‌شوند، همه توليد داخل هستند، زيرا قيمت تمام‌شده‌ي توليد داخل بسيار كمتر از واردات آن است.

رييس اتحاديه ميوه و سبز‌فروشان با تاكيد بر اين‌كه قيمت ميوه‌هاي توليد داخل نسبت به ميوه هاي وارداتي بسيار كمتر و غيرقابل مقايسه است، بيان كرد: در بعضي از ميوه‌فروشي‌ها ميوه‌هايي را با برچسب خارجي در ظروف يك‌بار مصرف و بسته‌بندي خارجي مشاهده مي‌كنيم، اما تمامي اين ميوه‌ها توليد داخلي است.

وي افزود: ميوه‌هايي كه توليد داخل است، در داخل اين بسته‌بندي‌ها قرار گرفته و اين شبهه را ايجاد مي‌كنند كه وارداتي است.

مهاجران با تاكيد بر اين‌كه فقط موز ميوه وارداتي است، تصريح كرد: البته آناناس و انبه نيز به داخل كشور وارد مي‌شود كه روي قيمت‌ها به هيچ‌وجه تاثير‌گذار نيست.

وي درباره‌ كيفيت ميوه‌هاي توليد داخل ادامه داد: ميوه در هيچ جاي دنيا طعم ميوه‌هاي ايراني را ندارد و انواع ميوه‌ها در داخل خود ايران توليد و عرضه مي‌شود.

ارسال به دوستان