۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۱-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۴۵۳۳
انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۱-۰۷-۱۳۹۱

پخش فيلم موهن آمريكايي در روسيه ممنوع شد

س از آنكه شكايتي از سوي دفتر دادستاني كل روسيه در خصوص فيلم موهن و ضداسلامي آمريكايي تنظيم شد، دادگاه روسيه حكم ممنوعيت پخش سراسري آن را صادر كرد.
دادگاهي در حكمي پخش فيلم ضد اسلامي موهن به پيامبر (ص) را در سراسر اين كشور ممنوع اعلام كرد.

به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري راشاتودي، پس از آنكه شكايتي از سوي دفتر دادستاني كل روسيه در خصوص فيلم موهن و ضداسلامي آمريكايي تنظيم شد، دادگاه روسيه حكم ممنوعيت پخش سراسري آن را صادر كرد.

بر اساس قوانين روسيه، در صورتي كه دادستان‌هاي اين كشور مدارك و ادله كافي در خصوص فيلم يا اثري كه داراي محتواي افراط‌گرايانه داشته باشند، ارايه دهند دادگاه روسيه بايد پخش و انتشار آن را متوقف و ممنوع كند و در صورتي كه از حكم صادره سرپيچي شود، جرم تلقي مي‌شود.

بر اساس ادله موجود دادستان‌ها معتقدند كه اين فيلم باعث تحريك قوميت‌ها و مذاهب در روسيه و بروز ناآرامي مي‌شود.

قاضي رسيدگي به اين پرونده نيز پس از مشاهده اين فيلم و بررسي كارشناسانه آن از لحاظ ديني، تاريخي و فرهنگي، حكم را صادر كرد.

با اين حال معاون رئيس دفتر ديده‌بان حقوق بشر روسيه در مسكو با اعلام اينكه انتشار اين فيلم موهن باعث تحريك اذهان عمومي و درگيري در روسيه مي‌شود، گفت: ممنوعيت كامل انتشار اين فيلم در وب‌سايت‌ها، مغاير با آزادي بيان است.

انتشار اين فيلم موهن توسط كشورهاي مسلمان چون پاكستان، افغانستان، بنگلادش و سودان نيز ممنوع شده است. همچنين وب‌سايت يوتيوب نيز تا زماني كه اين فيلم در آن پخش مي‌شود، مسدود است.

انتشار اين فيلم ضد اسلامي باعث بروز ناآرامي‌هايي در كشورهاي اسلامي و اروپا، استراليا و كانادا شده به طوري كه تاكنون بيش از 80 تن كشته و صدها تن ديگر نيز مجروح شده‌اند.
ارسال به دوستان