۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۱۱-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۴۶۰۷
انتشار: ۱۷:۰۷ - ۱۱-۰۷-۱۳۹۱

سواحل مازندران، مرگبارترين ساحل كشور

بر اساس اين گزارش از كل فوتي‌هاي غرق‌شدگي در شش ماهه اول امسال ۲۷۵ تن مرد و ۳۲ تن زن بودند، همچنين ۱۰۹ تن از افراد فوت شده در سن ۲۱ تا ۳۰ سال قرار داشتند كه ۳۵.۵ درصد كل غرق‌شدگان را دربر مي‌گيرد.

سازمان پزشكي قانوني از مرگ ۳۰۷ تن بر اثر غرق‌شدگي در آب‌هاي سه استان شمالي در ۶ ماه خبرداد.

به گزارش ايسنا، در تابستان امسال ۲۲۲ تن در سواحل درياي خرز به‌دليل غرق‌شدگي جان خود را از دست دادند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد جان‌باختگان غرق‌شدگي در اين سه استان ۱۵۴ تن بود، ۴۴.۱ درصد افزايش يافته‌ است.

همچنين از كل غرق‌‌شدگان تابستان امسال در سه استان گيلان، مازندران و گلستان ۲۰۰ مرد و ۲۲ ديگر زن بودند و در اين مدت بيشترين ميزان غرق‌شدگي با ۱۰۴ فوتي در مرداد ماه ثبت شده‌ است.

از نظر محل غرق‌شدگي نيز بيشترين موارد غرق‌‌شدگي تابستان امسال استان مازندران با ۴۲ مورد در سواحل محمودآباد،‌ استان گيلان با ۲۰ مورد در سواحل رشت و استان گلستان با شش مورد در سواحل بندرتركمن اتفاق افتاده‌ است.

رشد ۴۴ درصدي غرق‌شدگي سه استان در شش ماه

مرگ و مير ناشي از غرق‌شدگي در شش ماهه امسال نیز در سه استان گيلان، مازندران و گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد افزايش يافته است.

در نيمه اول امسال ۳۰۷ تن در سه استان گيلان، مازندران وگلستان بر اثر غرق‌شدگي جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار فوتي‌هاي ناشي از غرق‌شدگي ۲۱۰ تن بود،‌ ۴۶.۱ درصد افزايش يافته‌ است.

بر اساس اين گزارش از كل فوتي‌هاي غرق‌شدگي در شش ماهه اول امسال ۲۷۵ تن مرد و ۳۲ تن زن بودند، همچنين ۱۰۹ تن از افراد فوت شده در سن ۲۱ تا ۳۰ سال قرار داشتند كه ۳۵.۵ درصد كل غرق‌شدگان را دربر مي‌گيرد.

در شش ماهه امسال استان مازندران با ۱۸۲ فوتي بيشترين ميزان مرگ ناشي از غرق‌شدگي را دارد و استان‌هاي گيلان با ۹۲ فوتي و گلستان با ۳۳ فوتي در رتبه‌هاي بعدي قرار مي‌گيرند.

در نيمه اول امسال ميزان غرق‌شدگي در مرداد ماه با ثبت ۱۰۴ فوتي بيش از ديگر ماه‌هاي سال بوده كه ۷۰ تن آنان در سواحل استان مازندارن، ۲۸ تن در سواحل استان گيلان و شش تن در سواحل استان گلستان غرق شده‌اند.
ارسال به دوستان
همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته