۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۱۵-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۵۱۷۲
انتشار: ۱۹:۴۲ - ۱۵-۰۷-۱۳۹۱

همسرم وسط حیاط تیر هوایی می‌زد تا دزدان بترسند!

در سیرالئون فرزندم مالاریا گرفت، دزدان چند بار به ما حمله کردند. مجبور بودیم همیشه مسلح باشیم. همسرم مجبور بود چند ساعت یک بار وسط حیاط بیاید و چند تیر هوایی شلیک کند تا دزدان بدانند که او مسلح است و بترسند که به خانه حمله کنند. پسر اولم هم به دلیل حمله دزدان به همسرم، زودتر از موعد متولد شد و سه روز بعد از تولدش همسرم مالاریا گرفت و دیگر نمی‌توانست به او شیر بدهد. منت بر سر کسی نمی‌گذارم، ولی اوضاع بسیار سختی داشتیم.
بهروز کمالوندی معاون اداری و مالی دستگاه دیپلماسی در گفتگو با فارس در بیان ماجرای ورود خود به دستگاه دیپلماسی گفته است: اواخر سال 1361 وارد این وزارتخانه شدم. چند روز بعد از ورودم به عنوان کارشناس سیاسی و نفر دوم سفارت ایران عازم فری تاون پایتخت سیرالئون شدم.

وی افزود: ماموریت سختی بود. آن زمان تازه ازدواج کرده بودم و دخترم یک سال داشت. در آن زمان آب، برق و بهداشت در سیرالئون نبود. سفارت ما در سیرالئون تازه تاسیس بود و در مقابل چند کشور غربی که همه گونه امکانات را در آنجا در اختیار داشتند، ما از کمترین امکانات برخودار بودیم.

معاون صالحی گفت: فرزندم مالاریا گرفت، دزدان چند بار به ما حمله کردند. مجبور بودیم همیشه مسلح باشیم. همسرم مجبور بود چند ساعت یک بار وسط حیاط بیاید و چند تیر هوایی شلیک کند تا دزدان بدانند که او مسلح است و بترسند که به خانه حمله کنند. پسر اولم هم به دلیل حمله دزدان به همسرم، زودتر از موعد متولد شد و سه روز بعد از تولدش همسرم مالاریا گرفت و دیگر نمی‌توانست به او شیر بدهد. منت بر سر کسی نمی‌گذارم، ولی اوضاع بسیار سختی داشتیم.

وی افزود: کار در وزارت خارجه در حالی که شیرینی خاص خود را داشته و تجربیات زیادی برای انسان به همراه دارد، یک نوع خانه به دوشی مدرن است، مدام در حال جابه‌جا شدن هستیم؛ البته همان‌طوری که گفتم حسن‌ها و عیب‌های خاص خود را داراست.
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)