۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۶-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۵۲۳۵
انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۶-۰۷-۱۳۹۱

بریدگی های مرگ در راه های گلستان!

وی اظهار داشت: یکی از مسائل فراروی این است که یک پیمانکار همزمان چند پروژه را اجرا می کند و از نظر تجهیز و اجرای پروژه ها با مشکل مواجه می شود.

وجود بریدگی ها، دوربرگردانها و میدان های غیر استاندارد در راههای گلستان این محورها را به مسیرهای مرگ معروف کرده است.

به گزارش مهر، طبق ارزیابیهای کارشناسان سه عامل انسانی، خودرو و راه در تصادفات نقش مهمی دارند که نقش راهها نیز در این زمینه اثرگذارتر است.

گلستان پنج هزار و 200 کیلومتر راه دارد که هزار و 330 کیلومتر راه اصلی و سه هزار و 400 کیلومتر راه روستایی است، در حال حاضر طبق اعلام مسئولان راه و شهرسازی 95 درصد روستاییان استان از نعمت راه آسفالته بهره مند هستند و بیشترین مشکل راههای روستایی گلستان در حوزه شرق است.

فرماندار آق قلا با بیان مشکلات حوزه راههای شهرستان گفت: یکی از مشکلات چهاربانده کردن محور آق قلا به گنبدکاووس است و انتظار داریم حداقل 50 کیلومتر از این مسیر انجام شود.

حاج گلدی کر در گفتگو با مهر افزود: همچنین پل خرمشهر این شهر داستانی شده و مدتهاست که وعده بهره برداری آن را می دهند.

وی عنوان کرد: همچنین اجرای پروژه سراسری راه آهن، منجر به خرابی راههای منطقه در برخی مناطق شده که لزوم ترمیم و مرمت آن احداث می شود.

کر اظهار داشت: چهار راه آق قلا به و کمربندی که به چهار راه مرگ معروف است و نیاز به ساماندهی و مرمت دارد.

نماینده مردم کلاله، مینودشت، مراوه تپه و گالیکش نیز گفت: بزرگترین معضل راههای روستایی استان در شرق و در این حوزه انتخابیه است.

عبدالکریم رجبی افزود: راه روستایی مراوه تپه و شرق استان نسبت به شاخص استانی وضعیت پایین دارد و باید این وضعیت ارتقای یابد.

وی اظهار داشت: یکی از مسائل فراروی این است که یک پیمانکار همزمان چند پروژه را اجرا می کند و از نظر تجهیز و اجرای پروژه ها با مشکل مواجه می شود.

رجبی بیان داشت: همچنین برخی راههای روستایی شرق استان نیمه کاره رها شده و حدود 24 سال از آسفالت آن می گذرد و نیاز به آسفالت اساسی دارد.

فرمانده پلیس راه گلستان نیز توسعه راهها را از شاخص های توسعه جامعه برشمرد و گفت: عامل انسانی، راه و وسایل نقلیه در بروز تصادف نقش اساسی دارد.

سرهنگ قدمی افزود: در استان نقاط حادثه خیز شناسایی شده و برای رفع این نقاط برنامه زمانبندی تنظیم شده است.

وی اظهار داشت: بیش از 50 درصد تصادفات استان مربوط به بریدگی ها و دور برگردانهای غیر استاندارد است.

محمد تقی جوان شورابی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان نیز گفت: گلستان در چند سال متوالی از نظر کاهش تلفات رتبه اول را در کشور داراست.

وی اظهار داشت: به عنوان نمونه آمار تلفات در سال 84 حدود 540 نفر بود که اکنون کاهش چشمگیری یافته است ولی بیش از 70 درصد عامل تصادفات انسانی است که باید در این زمنه فرهنگسازی شود.

وی یادآور شد: در استان سه هزار و 400 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که در قبل از انقلاب 14 کیلومتر آسفالت بود و تا قبل از دولت نهم 1300 کیلومتر و در هفت سال گذشته 1100 کیلومتر نیز آسفالت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به مشکل جاده گنبد به آق قلا گفت: این طرح از مصوبات استانی است و اگر اعتبار لازم تامین شود طی دو سال به پایان خواهد رسید.

جوان شورابی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح را 140 تا 150 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: درباره چهار راه آق قلا به کمربندی آق قلا نیز مطالعات توسط دفتر فنی انجام شد و قرار بر این شد که کمکهایی از وزارتخانه نیز صورت گیرد.

علی اصغر رفعیی نژاد سرپرست حوزه راهسازی گلستان نیز با اشاره به مشکل کمربندی علی آبادکتول گفت: باند شمالی این کمربندی از سال قبل به بهره بردرای رسید و باند جنوبی نیز آماده بهره برداریست.

وی اظهار داشت: با توجه به تغییرات و احداث دوربرگردان باند جنوبی در دست احداث است که بنظر می رسد تا یکماه آینده به بهره برداری رسد.

وی درباره کمربندی گالیکش گفت: این کمربندی آماده آسفالت است و در صورت تامین اعتبار دو میلیارد تومانی ظرف یکماه آماده می شود.

وجود مشکلات در محورهای ارتباطی گلستان در حالیست که سالانه مسافران و گردشگران زیادی برای بهره مندی از جاذبه ها به استان سفر می کنند.

ارسال به دوستان