۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۹-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۵۸۶۷
انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۹-۰۷-۱۳۹۱

وزیر دادگستری: آزادی متهمان ایرانی در ترکیه

سید مرتضی بختیاری از مذاکره ایران با سعد الله ارگین همتای ترکیه ای خود خبر داد و افزود: 41 ایرانی که در ترکیه به طور مشروط از زندان آزاد شده اند، ولی اجازه خروج از این کشور را نداشتند، به زودی به ایران باز می گردند.
وزیر دادگستری اعلام کرد: بر اساس توافقات ایران و ترکیه به زودی 41 زندانی ایرانی در ترکیه آزاد می شوند.

به گزارش مهر، سید مرتضی بختیاری از مذاکره ایران با سعد الله ارگین همتای ترکیه ای خود خبر داد و افزود: 41 ایرانی که در ترکیه به طور مشروط از زندان آزاد شده اند، ولی اجازه خروج از این کشور را نداشتند، به زودی به ایران باز می گردند.

وی با یادآوری اینکه سعدالله ارگین وزیر دادگستری ترکیه به دعوت وزارت دادگستری ایران سال گذشته به تهران سفر کرده بود گفت: ایران و ترکیه موافقتنامه های استرداد مجرمین، انتقال محکومین، موافقتنامه معاضدت قضایی در امور حقوقی، مدنی و کیفری مبادله کرده اند و تشریفات قانونی این موافقتنامه ها طی شده و توسط مقامات تهران و آنکارا تصویب شده است.
 
وزیردادگستری اظهار داشت: تفاهمنامه ای هم سال گذشته داشتیم که می خواستیم عملیاتی شود. گروهی از ایرانیان هستند که در ترکیه زندانی هستند و تعدادی از شهروندان ترکیه نیز در ایران به جرایم مختلف زندانی شده اند. که دلایل زندانی شدن اتباع دو کشوراختلافات تجاری است که این اختلافات باید حل و فصل شود.

بختیاری گفت: با اجرای قوانین جدید در ترکیه حدود 40 هزار زندانی در ترکیه آزاد شده اند که تعدادی از آنها ایرانی هستند. همچنین مقرر شد که کارگروهی متشکل از وزارتخانه های دادگستری و خارجه دو کشور تشکیل شود تا کار مبادله این افراد انجام شود.
ارسال به دوستان