۰۴ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۰-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۶۰۳۳
انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۰-۰۷-۱۳۹۱

پاسخ صریح چین به غربی ها:مخالف دخالت خارجی در سوریه هستیم

وزیر امور خارجه چین در دیدار با همتای آلمانی خود در پکن اعلام کرد کشورش همچنان بر موضع خود مبنی بر مخالفت با هرگونه مداخله خارجی در سوریه پافشاری می کند.
وزیر امور خارجه چین در دیدار با همتای آلمانی خود در پکن اعلام کرد کشورش همچنان بر موضع خود مبنی بر مخالفت با هرگونه مداخله خارجی در سوریه پافشاری می کند.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، چین بار دیگر مخالفت خود را با رویکرد غرب در مورد تحولات سوریه اعلام کرد. "یانگ جیه چی" وزیر خارجه چین در دیدار امروز پنج شنبه خود با "گیدو وستروله" همتای آلمانی خود در پکن تاکید کرد: موضع سیاسی پکن عدم مداخله در سوریه است.
بر این اساس وزیر امور خارجه آلمان که با هدف جلب نظر چین برای همراهی با سیاستهای خصمانه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه سوریه، به این کشور رفته از چین خواسته بود موضع خود را در قبال سوریه اصلاح کند.
 
به گفته وستروله، با گذشت 40 سال از آغاز روابط دیپلماتیک دو کشور، چین همچنان به عنوان یک شریک بزرگ اقتصادی برای آلمان به شمار می رود.
 
این در حالی است که مخالفت چین با اقدامات ضدسوری آمریکا و اتحادیه اروپا در اعمال تحریمهای یکجانبه و تلاش برای تصویب قطعنامه در شورای امنیت، سبب نارضایتی غرب از پکن شده است.
 
گفتنی است سفر دو روزه وستروله به مناسبت چهلمین سالگرد از سرگیری روابط دیپلماتیک آلمان و چین انجام می شود و به همین مناسبت قرار است مراسم ویژه ای با حضور وی در پکن برگزار شود.

ارسال به دوستان
شکست در دربی؛ اما نکونام ماندنی شد؛ مدیران استقلال پشت سرمربی ایستادند ادعای مدیرکل آژانس: احتمال بازگشت بازرس‌ های لغو انتصاب‌ شده به ایران بعید است سپاهان با محرومیت سه چهارم سکوها مواجه شد؛ جریمه سنگین برای تکرار رفتار ناشایست عربستان: احتمال جنگ همه‌جانبه در خاورمیانه رو به افزایش است اخبار جدید از طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان خارج کردن توده ۱۰ کیلویی از شکم یک بیمار پایان رویاهای افغانستان؛ شکست تلخ مقابل پاراگوئه و حذف از جام جهانی فوتسال دستگیری قاتل ۳ نفر در کرمانشاه/ قاتل با کارت‌ بانکی مقتولان خرید می‌کرد لحظات هولناک در دربی؛ انتقال اضطراری هوادار استقلال به بیمارستان (+عکس) از چهارمین مفقودی معدن شازند چه خبر؟ کندوان یک طرفه شد دربی فراتر از فوتبال؛ مناجات گندوز، تصویری ماندگار از دربی 104 (+عکس) شائبه‌های ناپدید شدن عجیب فاطمه کشاورز؛ پاسپورتش ناپدید شد، چمدانش بهم ریخته بود پزشکیان: دیگر با چه زبانی بگوییم با کسی سر جنگ نداریم؟ وزیر خارجه آمریکا، ایران به عامل بی ثباتی در منطقه متهم کرد