۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۲۴-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۶۶۹۷
انتشار: ۲۱:۰۸ - ۲۴-۰۷-۱۳۹۱

خبر خوش غضنفري درباره بازار ارز

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تامین ارز خدماتی مورد نیاز بیماران، دانشجویان و مسافران و همچنین جذب و جهت‌دهی ارز صادرکنندگان در مرکز مبادلات ارزی خبر داد و گفت: این کار موجب کاهش تقاضا در بازار آزاد می‌شود و قیمت بازار آزاد ارز به قیمت ارز مرکز مبادلات ارزی نزدیک خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از تامین ارز خدماتی مورد نیاز بیماران، دانشجویان و مسافران و همچنین جذب و جهت‌دهی ارز صادرکنندگان در مرکز مبادلات ارزی خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهدی غضنفری در حاشیه بازدید از مرکز مبادلات ارزی در جمع خبرنگاران گفت: این کار موجب کاهش تقاضا در بازار آزاد می‌شود و قیمت بازار آزاد ارز به قیمت ارز مرکز مبادلات ارزی نزدیک خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه تامین ارز برای خدمات مورد نیاز مردم از طریق بانک مرکزی و دو بانک عامل ملت و تجارت آغاز شده است.

غضنفری در خصوص جذب و جهت‌دهی ارز صادرکنندگان نیز گفت: وقتی صادرکنندگان از صددرصد معافیت مالیاتی برخوردارند در قبال آن باید حداقل، ارزی را که وارد کشور کرده‌اند برای تامین کالاهای مورد نیاز تولید، صرف کنند و این یک تعهد دوجانبه میان دولت و صادرکنندگان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از بازدید از مرکز مبادلات ارزی و بررسی روند فعالیت بیست روزه این مرکز اظهار داشت: حدود 3000 فقره ثبت سفارش و تخصیص حدود یک میلیارد دلار ارز مبادله ای در این مرکز حکایت از فعالیت بسیار خوب آن دارد.

وی افزود: اگر این مرکز شکل نمی گرفت باید یک میلیارد دلار در بازار آزاد تامین ارز می شد و به طور قطع این موضوع روی قیمت بازار آزاد اثر منفی می گذاشت و مواد اولیه تولید بسیار گران تامین می شد و در نهایت به بالا رفتن قیمت تمام شده می انجامید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این مرکز می تواند حالت معکوس داشته باشد و با پایین آوردن قیمت ارز، به تقویت تولید ملی کمک فراوانی کند.
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)