۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۲۹-۰۷-۱۳۹۱
کد ۲۳۷۴۶۳
انتشار: ۱۶:۴۲ - ۲۹-۰۷-۱۳۹۱

نخست وزیر لبنان: آماده استعفا هستم/ رئیس جمهور: مخالفم

«نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان پس از پایان جلسه هیئت دولت این کشور به تصمیم خود برای استعفا اشاره کرد و گفت: منتظر پاسخ رئیس جمهوری در این‌باره هستم، اما پیش از استعفا خواستار تشکیل دولت وحدت شده‌ام.
به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان امروز شنبه گفت که پیشنهاد استعفای خود را ارائه کرد اما رئیس جمهور لبنان از وی خواست با خودداری از این اقدام، برای مدت زمان بیشتری در این سمت باقی بماند.

جناح 14 مارس (جناح مخالف) دیروز جمعه پس از انفجار شدید تروریستی در بیروت که منجر به قتل معاون اطلاعات سازمان امنیت داخلی لبنان شد، خواستار استعفای نخست وزیر شدند.

خبرگزاری فارس هم نوشت: «نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان پس از پایان جلسه هیئت دولت این کشور به تصمیم خود برای استعفا اشاره و از ترور «وسام الحسن»، رئیس بخش اطلاعات امنیت لبنان ابراز تاسف کرد و افزود: دولت پرونده ترور وسام الحسن را به دستگاه قضایی این کشور ارجاع می ‌دهد.

جریان 14 مارس به طور رسمی نخست‌وزیر لبنان را مقصر اصلی ترور وسام الحسن دانسته و خواستار استعفای فوری او شده بود.

بعد از ظهر روز گذشته، جمعه یک خودور مقابل ساختمان یک بانک و 150 متر پایین‌تر از میدان «ساسین» در منطقه مسیحی‌نشین الاشرفیه بیروت منفجر شد.

بنابر گفته مقامات امنیتی لبنانی در این خودرو بیش از 50 کیلو ماده منفجره «تی ان تی» جاسازی شده بود.

دولت لبنان امروز شنبه را در این کشور عزای عمومی و تعطیل اعلام کرده است.

رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس لبنان، حزب الله و سوریه انفجار روز گذشته بیروت که منجر به کشته شدن 8 نفر از جمله «وسام الحسن»، رئیس اداره اطلاعات امنیتی لبنان و مجروح شدن 100 نفر شد، را محکوم کردند.
ارسال به دوستان
انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان