۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۶-۰۸-۱۳۹۱
کد ۲۳۸۵۲۸
انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۶-۰۸-۱۳۹۱

سرانجام نامشخص طرح سؤال از رییس جمهوری

این نماینده مجلس می افزاید: نباید فراموش کرد که «آقا» همه را به یکپارپگی و آرامش دعوت کرده‌اند و به همین دلیل، منطقی این است که به جای چنین تحرکاتی مجلس و دولت سعی کنند با همنشینی‌ و همفکری اختلاف نظر‌ها را حل کنند.

عصر ایران ؛ سعید شمس - طرح سؤال از رییس جمهوری در حالی به هیات رییسه مجلس ارایه شده و در انتظار حضور محمود احمدی‌نژاد در صحن مجلس است که اما و اگرهایی مواجه شده و شواهد نشانگر این است که طراحان هم به اجرایی شدن طرح خود اطمینان ندارند.
طرحی که امضاهایش به ۱۰۲ رسیده بود!

همچنین سکوت‌ هیات رییسه این ذهنیت را به وجود آورده که بالانشینان بهارستان با این طرح مخالف هستند و به همین دلیل دنبال آنند تا بتوانند از طریقی این پرونده را به حاشیه ببرند.

حال این سؤال که «سؤال از رییس جهوری برای دومین بار انجام می‌شود یا نه» به یکی از سؤال‌های اصلی فضای سیاسی این روز‌ها بدل شده است.

خبرنگار عصر ایران در همین خصوص به سراغ تنی چند از مجلس نشینان رفت و نظراتشان را درباره سرانجام طرح سؤال از رییس جمهوری جویا شد.

علی مطهری: امیدوارم انجام شود 

طراح اولین طرح سؤال از رییس جمهوری ترجیح داده تا در دومین سؤال کمتر درباره این مساله اظهار نظر کند. علی مطهری در پایان آخرین جلسه مجلس قبل از تعطیلات به خبرنگار عصر ایران گفت: طرح سؤال در حال طی کردن روند عادی خود است و به همین دلیل ترجیح بنده این است که در این خصوص اظهارنظری نداشته باشم.

مطهری همچنین درباره شائبه‌هایی که از مخالفت‌های جدی درباره اجرایی شدن آن خبر می‌دهند، گفت: مطرح شدن چنین حرف و حدیث‌هایی طبیعی است و به همین دلیل باید با بی‌توجهی به شایعات، منتظر این بود که آقای رییس جمهوری با حضور در مجلس به سؤالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ بدهد. توصیه من هم این است که همه اجازه بدهیم شرایط برای اجرای بی‌نقص قانون فراهم شود.

مطهری همچنین ابراز امیدواری کرد که طرح سؤال از رییس جمهوری انجام شود.

  کوثری: مچ گیری نکنیم

 اسماعیل کوثری درباره اینکه طرح سؤال از رییس جمهوری چقدر ضرورت دارد، اظهار داشت: ببینید! اینکه به طور دائم دنبال مچ گیری باشیم و به این فکر بیفتیم که با همدیگر جدل کنیم، هیج مشکلی از مشکلات جامعه و مردم را حل نخواهد کرد. به همین دلیل اصرار بنده به طراحان سؤال این است که اگر واقعا گمان می‌کنند سؤال از رییس دولت دردی را دوا می‌کند، پیگیری کنند. در غیر اینصورت هر حرکتی که با هدف رویارویی با دیگری انجام شود، نمی‌تواند فایده‌ای برای کشور داشته باشد.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین ادامه داد: ایران همیشه در تیررس دشمنان است و آن‌ها با هر روشی دنبال این هستند تا هزینه‌هایی هنگفت را به ما تحمیل کنند، به همین دلیل بر مسؤالان واجب است که با تدبیر بیشتری به فکر اداره کشور باشند تا بتوانیم در این شرایط دشوار سربلند شویم.

 نوباوه: کارهای مهم تری هست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصرار برخی برای اجرایی شدن طرح سؤال از رییس جمهوری به خبرنگار عصر ایران می‌گوید: بهتر است به جای من بروید از آنهایی درباره طرح سؤال بپرسید که اصرار دارند احمدی‌نژاد را برای پاسخگویی به صحن مجلس بیاورند. بنده به شخصه اعتقاد دارم که کارهای مهم و واجب تری است که همه باید پیگیری کنیم تا بتوانیم تا حدودی بر مشکلات فایق آییم.

نوباوه همچنین گفت: شرایط سخت است، اما نه به آن دشواری که سیاه نمایی کنیم و مشکلات را غیرقابل حل وانمود کنیم. به هر حال کشور ما در طول سی و چند سال اخیر محدودیت‌هایی از سوی دشمنان تجربه کرده و به همین دلیل مشکلات طبیعی است، پس منطقی نیست که وضعیت فعلی را بهانه قرار داده و به فکر جنگ و جدل با یکدیگر باشیم.

عضو کمسیون فرهنگی مجلس صحبت‌هایش را با این اظهارات تمام کرد. «طرح سؤال از رییس جمهوری در قانن اساسی پیش بینی شده است، اما باید موقعیت سنج باشیم و ببینیم آیا شرایط روزهای اخیر طوری است که ما بتوانیم چنین طرحی را اجرایی کنیم یا خیر.

 رحمت: مهم نظر رهبری است

قائد رحمت نماینده مردم دورود در مجلس اعتقاد دارد که طرح سؤال از رییس جمهوری را باید به نوعی مدیریت کرد که هزینه‌ای برای کشور نداشته باشد.
وی در این باره گفت: طرح سؤال از رییس دولت حقی است که قانون به نماینده‌ها داده است و به همین دلیل هیچ ایرادی به مطرح شدنش وارد نیست، اما نباید فراموش کرد که «آقا» همه را به یکپارپگی و آرامش دعوت کرده‌اند و به همین دلیل، منطقی این است که به جای چنین تحرکاتی مجلس و دولت سعی کنند با همنشینی‌ و همفکری اختلاف نظر‌ها را حل کنند. چون مسایل موجود فقط اختلافاتی است که به سلیقه و نظر ربط دارد، پس نباید طوری رفتار کرد که جامعه رای به وجود اختلاف و چالش در بین دستگاه‌های مختلف بدهد.

رحمت همچنین گفت: همه ما مطیع مقام معظم رهبری هستیم و به همین دلیل در همه کارهای خود باید نظرات ایشان را جویا شویم تا خدای ناکرده با کارهای خود آسیبی را به کشور و نظام تحمیل نکنیم.

برچسب ها: طرح سؤال ، علی مطهری
ارسال به دوستان