۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۶-۰۸-۱۳۹۱
کد ۲۳۸۵۸۶
انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۶-۰۸-۱۳۹۱

صندوق مهر امام رضا: به جوانان وام اشتعال با سود 4 درصد می دهیم

معاون تسهیلات و اعتبارات صندوق مهر امام رضا (ع) تاکید کرد: مشکل جوانان ما در بحث ازدواج و اشتغال، تنها شرایط مالی نیست، بلکه توانمندسازی برای کار است، چون برخی از جوانان با وجود داشتن مدرک تحصیلی، توانمندی لازم برای اجرای طرح و یا کار در زمینه‌ تخصص خود را ندارند.

معاون تسهیلات و اعتبارات صندوق مهر امام رضا (ع) با تاکید بر اینکه در حال حاضر سرمایه و بودجه این مرکز در اختیار بحث اشتغال است، گفت: متقاضیان تسهیلات در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سایت این مرکز، وام اشتغال تا سقف 15 میلیون تومان و با سود 4 درصد دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، مهدی حسین نژاد، افزود: در حال حاضر صندوق در بحث اشتغال و تحکیم خانواده فعالیت می‌کند و سالانه بین 130 تا 160 هزار وام اشتغال پرداخت می‌کند. البته جوانان برای دریافت وام، باید طرح و ایده کسب و کار داشته باشند.

وی ادامه داد: ما اکنون طرح توانمندسازی جوانان بیکار را در دست داریم که با آموزش در بخش‌های مهارت زندگی (آموزش شیوه‌های زندگی)،‌ توانمند سازی فنی و آموزش مهارت‌ها مطابق با استعداد افراد در قالب مهارت کارآفرینی و مهارت کسب و کار، صورت می‌گیرد. این طرح تصویب شده و در چند نقطه مانند خراسان شمالی، به میمنت حضور رهبری در آنجا، اصفهان و ... به صورت آزمایشی در حال اجراست.

معاون تسهیلات و اعتبارات صندوق مهر امام رضا (ع) تاکید کرد: مشکل جوانان ما در بحث ازدواج و اشتغال، تنها شرایط مالی نیست، بلکه توانمندسازی برای کار است، چون برخی از جوانان با وجود داشتن مدرک تحصیلی، توانمندی لازم برای اجرای طرح و یا کار در زمینه‌ تخصص خود را ندارند.

حسین نژاد در پایان نقش وزارت ورزش و جوانان را در این باره مهم دانست و تصریح کرد: سیاست گذاری برای جوانان نیازمند چاره اندیشی جدی است. اما این نکته بسیار مهم است که به تنهایی نمی‌شود کار کرد و وزارت ورزش و جوانان باید حلقه‌های اثرگذار را پیدا کند و با همکاری نهادها و دستگاه‌های مرتبط، به این مشکلات رسیدگی کند.
ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید