۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۳۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۴-۰۸-۱۳۹۱
کد ۲۳۹۷۳۲
انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۴-۰۸-۱۳۹۱

مهمانپرست: پیروزی چاوز روابط تهران-کاراکاس را توسعه می‌بخشد

وی با اشاره به مسائل مشترک 2 منطقه خاورمیانه و آمریکای لاتین،‌ در مبارزه با فقر، ‌تجاوز‌های نظامی و اقدامات تروریستی گفت: ونزوئلا و ایران سیاست‌های مشترکی را دنبال می‌کنند؛ 2 کشور مخالف هژمونی قدرت‌های بزرگ و فشار‌های اقتصادی و سیاسی آنها هستند.

فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیروزی مجدد هوگو چاوز در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را موجب توسعه روابط دوجانبه تهران- کاراکاس دانست.

«رامین مهمانپرست» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی ونزوئلا (AVN)، پیروزی مجدد «هوگو چاوز» در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را تبریک گفت و تصریح کرد که  این مسئله روابط دوجانبه تهران- کاراکاس را به سود منافع مردم 2 کشور توسعه می‌بخشد.

مهمانپرست با اشاره به 300 توافقنامه همکاری بین دو کشور در زمینه‌های فن‌آوری، بهداشت، کشاورزی، غذا، صنعت، زیرساخت‌ها و مسکن افزود: ونزوئلا از اهمیت قابل توجهی برای ایران برخوردار است؛ از زمانی که 2 کشور روابط تجاری خود را آغاز کردند، چندین ‌بخش‌ اقتصادی ارتقا و سطح کیفیت زندگی مردم بهبود یافت.

وی با اشاره به مسائل مشترک 2 منطقه خاورمیانه و آمریکای لاتین،‌ در مبارزه با فقر، ‌تجاوز‌های نظامی و اقدامات تروریستی گفت: ونزوئلا و ایران سیاست‌های مشترکی را دنبال می‌کنند؛ 2 کشور مخالف هژمونی قدرت‌های بزرگ و فشار‌های اقتصادی و سیاسی آنها هستند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان افزود: ملت‌های ایران و ونزوئلا قادر هستند اختلافات خود را از طریق مذاکره و همکاری برطرف کنند.

مهمانپرست در پایان با اشاره به مشارکت گسترده مردم ونزوئلا در انتخابات،‌ به آنها بابت نمایش روحیه دموکراتیک و مسئولیت‌پذیری اجتماعی تبریک گفت.
برچسب ها: مهمانپرست ، چاوز ، کاراکاس
ارسال به دوستان
سینمایی که مسجد شد(+عکس) نقش پیچیده تنهایی در ابتلا به ۲۶ بیماری شایع پزشکیان در مراسم رژه نیروهای مسلح : اسرائیل را سر جای خود می نشانیم (+عکس) چه کشوری بیشترین جنگنده F/A-۱۸ Hornet را دارد؟ خوب، بد، زشت : روزگار با این سه بازیگر چه کرد! (عکس) شهادت فرمانده مهم حزب الله در حمله اسرائیل به بیروت / کسی که هیچ کس او را ندیده بود / جایزه ۷ میلیون دلاری امریکا برای دستگیری "ابراهیم عقیل" بیانیه حزب‌الله دربارهٔ شهادت «حاج ابراهیم عقیل» کاهش خطر زوال عقل با مصرف غذاهای غنی از فلاونوئیدها حقایق زیست محیطی غیرمنتظره‌ ای که شما را شگفت‌زده و نگران خواهند کرد نگاهی متفاوت به چربی شکمی از دانشگاه میشیگان اکستنشن مو از ضایعاتی که تصورش دشوار است! (+فیلم و عکس) استراتژی "گزینه پیش فرض" چیست؟ (فیلم) کدام ویتامین کلید درمان میگرن است؟ صندل‌ های چرمی توت ‌عنخ‌ آمون؛ نماد نابود کردن دشمنان! (+تصاویر) ابراهیم عقیل ؛ مردی که آمریکا از قرن گذشته دنبالش بود