۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۰-۰۸-۱۳۹۱
کد ۲۴۰۵۷۰
انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۰-۰۸-۱۳۹۱

پیش‌بینی خرید یک میلیارد تبلت و گوشی‌ هوشمند در سال 2013

با توجه به اینکه تا سال ۲۰۱۶ حدود ۵۶ درصد از تبلت‌ها و گوشی‌های به فروش رفته مجهز به سیستم عامل آندروید خواهند بود، این مسئله به یک نگرانی امنیتی جدی برای صاحبان مشاغل مبدل شده که از امنیت پایین آندروید و امکان نفوذ راحت هکرها به آن بسیار نگران هستند.
فارس - واقعیت این است که استقبال مردم از رایانه‌های شخصی کمتر شده است و اقبال عمومی به سمت خرید تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند بیشتر است.

یافته‌های مؤسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می‌دهد میزان خرید رایانه‌های لوحی و گوشی‌های هوشمند تا سال ۲۰۱۳ میلادی از مرز یک میلیارد واحد خواهد گذشت.

به نقل از ایندیا تایمز، این وضعیت به معنای کاهش تدریجی استقبال از رایانه‌های شخصی است.

گزارش گارتنر نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۲ بیش از ۸۲۱ میلیون واحد تبلت و گوشی هوشمند جدید به فروش می‌رود که ۷۰ درصد از کل سیستم‌های الکترونیک رایانه‌ای را در بر می‌گیرد.
 
این رقم سالانه در حال افزایش است.

با توجه به اینکه تا سال ۲۰۱۶ حدود ۵۶ درصد از تبلت‌ها و گوشی‌های به فروش رفته مجهز به سیستم عامل آندروید خواهند بود، این مسئله به یک نگرانی امنیتی جدی برای صاحبان مشاغل مبدل شده که از امنیت پایین آندروید و امکان نفوذ راحت هکرها به آن بسیار نگران هستند.

در سال ۲۰۱۲ صاحبان مشاغل بیش از ۱۳ میلیون تبلت خریداری خواهند کرد که این رقم در سال ۲۰۱۶ تقریبا سه برابر شده و به ۵۳ میلیون واحد می‌رسد.
 
در میان شرکت‌های مختلف سازنده تبلت و گوشی هوشمند وضعیت شرکت کانادایی Research in Motion که روزگاری با گوشی‌های بلک‌بری خود شرایط خوبی داشت رو به وخامت گذاشته است.

در میان سیستم عامل‌های مختلف همراه هم Android و iOS در رتبه‌های اول و دوم و ویندوز فون ۸ در رتبه سوم قرار می‌گیرد.

ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر