۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۱-۰۸-۱۳۹۱
کد ۲۴۰۹۰۵
انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۱-۰۸-۱۳۹۱

دونده ترکیه ای در مسابقات بین المللی دو ماراتن اروسیا جان سپرد

ˈسردار یالینˈ دونده ترکیه ای که یکی از 13 هزار دونده شرکت کننده در سی و چهارمین دور مسابقات بین المللی دو ماراتن اروسیا بود، به هنگام برگزاری این رقابتها دچار سکته قلبی شد و درگذشت
یک دونده ترکیه ای درجریان مسابقات بین المللی دوماراتن اروسیا که امروز-یکشنبه -دراستانبول برگزار شد، بر اثر سکته قلبی جان سپرد.

به گزارش ایرنا، ˈسردار یالینˈ دونده ترکیه ای که یکی از 13 هزار دونده شرکت کننده در سی و چهارمین دور مسابقات بین المللی دو ماراتن اروسیا بود، به هنگام برگزاری این رقابتها دچار سکته قلبی شد.

به گزارش شبکه خبری تلویزیون دولتی ترکیه، تلاش های پزشکان و تیم های امدادی برای برای نجات این دونده ، نتیجه نداد و او درگذشت.

سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی دو ماراتن استانبول موسوم به ˈ اروسیاˈ امروز- یکشنبه -با شرکت 13 هزار نفر از دوندگان دوهای استقامت 88 کشور جهان از پل بسفر که قاره آسیا را به اروپا متصل می کند ، آغاز شد.

همزمان با برگزاری دو ماراتن که به مسافت 42 کیلومتر و 195 متر برگزار می شود دو رقابت دیگر بین دوندگان شرکت کننده به مسافت های 15 و 8 کیلومتر توسط شهرداری استانبول برگزار شد.

شبکه های خبری ترکیه این مسابقات را بطور زنده پخش می کنند.

برای شرکت در مسابقات بین‌المللی دو ماراتن ˈاروسیاˈ 13 هزار دونده به صورت رسمی ثبت نام کرده اند و حدود یک صد هزار نفر از مردم استانبول نیز به صورت غیر رسمی در این رقابتها شرکت دارند.

ˈغدیر توپباشˈ شهردار کلان شهر استانبول مسابقات را آغاز کرد و دوندگان حرفه ای از بخش آسیایی استانبول و از روی پل بسفر عبور و پس از آن دوندگان آماتور رقابتهای خود را آغاز کردند.

در دوره گذشته این مسابقات عبور یکصد هزار نفر از مردم شهر استانبول از روی پل بسفر موجب به لرزه درآمدن جدی پل شد که امسال برای جلوگیری از بروز این خطر، با کنترلهای لازم اجازه عبور ورزشکاران آماتور از پل داده می شود.

این مسابقات با مشارکت استانداری و شهرداری استانبول و فدراسیون دوومیدانی ترکیه با شرکت دوندگان 88 کشور آغاز شد.

برای برگزاری مطلوب این مسابقات بیش از هشت هزار نفر از نیروی های دولتی فعالیت های اجرایی این دو را برعهده دارند.

جوایزی که برای این مسابقات درنظر گرفته شده بالغ بر یک میلیون دلار اعلام شده است.
ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید