۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۰۲-۰۹-۱۳۹۱
کد ۲۴۲۷۶۲
انتشار: ۱۸:۱۷ - ۰۲-۰۹-۱۳۹۱

دو گردنه قزوین تا پایان سال مسدود شد

"کیومرث فرجی" اظهار کرد: گردنه‌های پیچه بن و ویار - سپارده در منطقه الموت از امروز تا پایان فصل سرما در این مناطق مسدود است.
 مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، گفت: دو گردنه در مسیرهای ارتباطی فصلی قزوین تا پایان فصل سرما(زمستان) مسدود شد.

به گزارش ایسنا، "کیومرث فرجی" اظهار کرد: گردنه‌های پیچه بن و ویار - سپارده در منطقه الموت از امروز تا پایان فصل سرما در این مناطق مسدود است.

وی ادامه داد: گردنه پیچه بن در ارتفاع 3300 متری از سطح دریا در مسیر فصلی منطقه الموت شرقی به شهرستان تنکابن در کوههای البرز مرکزی تا منطقه سه هزار استان مازندران واقع شده و ارتفاع بالای برف موجب افزایش احتمال سقوط بهمن در این منطقه می‌شود.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، اضافه کرد: این مسیر حد فاصل روستای گرمارود الموت تا آخرین روستای شهرستان تنکابن طی سال‌های اخیر با مشخصات راه روستایی مورد استفاده مردم منطقه و گردشگران قرار گرفته و به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی از اول آذرماه هر سال تا پایان فصل سرما در این مناطق، مسدود می‌شود.

وی اضافه کرد: گردنه ویار - سپارده، حد فاصل روستای ویار در استان قزوین به سپارده در سرحدات استان گیلان به طول 30 کیلومتر طی سال‌های گذشته بصورت راه روستایی مورد استفاده مردم منطقه و گردشگران قرار گرفته و به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی ناشی از بارش برف و باران همه ساله از اول آذر تا اوایل سال بعد مسدود می‌شود.

فرجی اضافه کرد: گردنه آوج در مسیر قزوین به غرب و شمال غرب کشور که براثر بارش، سفید پوش شده بود؛ برف‌روبی شد از این رو رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی دارند ضمن همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانی خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

وی توضیح داد: موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی استان قزوین طوری است که بیشتر مناطق آن، از جمله گردنه های آن با مه همراه است بنابراین به رانندگان توصیه می‌کنیم که اگر در این فصل سال قصد عبور از راهها و گردنه‌های استان دارند چراغ‌های مه شکن خود را روشن کرده و از سبقت غیر مجاز خودداری کنند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، خاطرنشان کرد: با توجه به بارش برف و باران در مناطق مختلف استان قزوین 24 گروه راهداری این اداره کل با 290 نفر نیرو با استفاده از 165 دستگاه ماشین‌آلات آماده باش هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون سطح تمامی گردنه‌های این استان از جمله هجیب و کوهین به علت بارندگی روزهای اخیر خیس و مه‌آلود است و رانندگان باید با احتیاط کامل از این مسیرها عبور کنند در نتیجه از رانندگان می‌خواهیم به هنگام عبور از آزاد راه‌ها، بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی و فرعی ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، به توصیه‌های مأموران پلیس و راهداری که در طول محورها مستقر هستند عمل کنند.

او یادآور شد: هم اکنون در استان قزوین بیش از6600 کیلومتر راه شریانی وجود دارد و قرار گرفتن 10 گردنه صعب‌العبور به طول 161 کیلومتر، در مسیر این محورها موجب اهمیت موضوع راهداری در این استان شده است.
برچسب ها: قزوین ، الموت ، گردنه
ارسال به دوستان