۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۳-۰۹-۱۳۹۱
کد ۲۴۲۸۱۳
انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۳-۰۹-۱۳۹۱

هشدار در خصوص پیامک‌های دروغین

اخیراً کلاهبرداران با ارسال پیامکی با عنوان اینکه شما در قرعه‌کشی برنده کمک هزینه سفر زیارتی شده‌اید از هموطنان خواست تا با ارسال مشخصات شناسنامه‌ای و کدملی خود به شماره اعلامی جوایز خود را دریافت کنند که با این روش از هویت و اطلاعات شخصی مردم برای کلاهبرداری‌های اینترنتی و بانکی سوءاستفاده می‌کنند.
ایسنا: پلیس فتا به هموطنان توصیه کرد که نسبت به پیامک‌های دریافتی از افراد ناشناس هوشیارتر بوده و اطلاعات محرمانه خود را در اختیار آنها قرار ندهند.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در دنیای امروز برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو با استفاده از سادگی و عدم‌اطلاع شهروندان و سوءاستفاده از امکانات موجود و شگردهای مختلف اقدام به کلاهبرداری و سرقت اطلاعات محرمانه هموطنان می‌کنند.
 
برهمین اساس پلیس فتا در این راستا به هموطنان هشدار داد: اخیراً کلاهبرداران با ارسال پیامکی با عنوان اینکه شما در قرعه‌کشی برنده کمک هزینه سفر زیارتی شده‌اید از هموطنان خواست تا با ارسال مشخصات شناسنامه‌ای و کدملی خود به شماره اعلامی جوایز خود را دریافت کنند که با این روش از هویت و اطلاعات شخصی مردم برای کلاهبرداری‌های اینترنتی و بانکی سوءاستفاده می‌کنند.
 
پلیس فتا در پایان به هموطنان توصیه‌کرد: از افشای اطلاعات شخصی خود به دیگران خودداری کرده و در صورت دریافت اینگونه پیامک‌ها، حتماً از صحت و سقم آن از طریق مراجع ذی‌ربط مطمئن شده و سپس اطلاعات لازم را ارسال کنید.
برچسب ها: پلیس فتا ، پیامک‌
ارسال به دوستان