۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۰۸-۰۹-۱۳۹۱
کد ۲۴۳۳۳۲
انتشار: ۰۸:۱۲ - ۰۸-۰۹-۱۳۹۱

مدودف : سیاست مسکو حمایت چشم بسته از اسد نیست

روابط فعلی مسکو با حکومت سوریه مانند روابط خاص و ویژه اتحاد جماهیر شوروی سابق با حکومت حافظ اسد نیست ،بلکه یک رابطه عادی و معمولی است.
دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه که برای گفتگوهای دو جانبه فرانسه و روسیه در پاریس به سر می برد روز گذشته به خبرنگاران گفت که کشورش رابطه خاص و ویژه ای با حکومت بشار اسد در سوریه ندارد.

به گزارش عصر ایران مدودف که کشورش به همراه چین تا کنون دو بار قطعنامه های ضد سوری کشورهای غربی در شورای امنیت ملل متحد را وتو کرده ، در این باره گفت :" روابط فعلی مسکو با حکومت سوریه مانند روابط خاص و ویژه اتحاد جماهیر شوروی سابق با حکومت حافظ اسد نیست ،بلکه یک رابطه عادی و معمولی است."

مدودف در ادامه با تکذیب این مساله که روسیه به بشار اسد پیشنهاد پناهندگی داده ، گفت که مسکو نه چنین پیشنهادی داده و نه چنین پیشنهادی به بشار اسد می دهد.

نخست وزیر روسیه در ادامه با تشریح سیاست کشورش در قبال سوریه گفت مسکو مخالف دخالت برخی کشورها(غربی ها) در امور  داخلی کشورهای مستقل همچون سوریه است و از نظر کرملین این مردم سوریه هستند که باید آینده خود را تعیین کنند نه اعمال دخالت های خارجی.

وی افزود : " سیاست روسیه در قبال سوریه این است که باید مردم سوریه درباره آینده شان تصمیم بگیرند و تفاوت سیاست ما با کشورهای غربی از جمله فرانسه در زمینه سوریه در همین نکته است."

مدودف گفت: سیاست ما حمایت چشم بسته از بشار اسد نیست روسیه قصد و بنایی بر حمایت بی قید و شرط از حکومت سوریه و اقدامات این حکومت ندارد.

مدودف همچنین با اشاره به اینکه خشونت ها در سوریه دو سویه شده و هم حکومت بشار اسد و هم مخالفان مسلح دستشان به خون غیر نظامیان آلوده شده، افزود:"خواسته ما این است که دو طرف پای میز مذاکره بنشینند و در این مذاکرات نه درباره آینده بشار اسد بلکه درباره آینده ملت سوریه تصمیم بگیرند.

 

ارسال به دوستان
وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟