۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۸-۰۹-۱۳۹۱
کد ۲۴۳۳۹۹
انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۸-۰۹-۱۳۹۱

مدارس کشور یک دقیقه لرزیدند

چهاردهمین مانور سراسری «زلزله و ایمنی» دقایقی پیش در مدارس کشور برگزار شد و در این مانور تمام مدارس به صورت فرضی یک دقیقه لرزیدند.

به گزارش فارس، چهاردهمین مانور سراسری «زلزله و ایمنی» صبح امروز در مدارس سراسر کشور و به طور نمادین در دبیرستان دخترانه شهید آوینی تهران با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان هلال احمر، سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد.

هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن، برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی است.

ایجاد فرهنگی ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از دیگر اهداف اجرایی چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی است.

مانور «زلزله و ایمنی» از سال 1375 به پیشنهاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی تهران به اجرا درآمد و در سال 1378 سراسری شد.

به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این مانور، تفاهمنامه در سال 1381 بین وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر و سازمان صدا و سیما به امضا رسید که در آن بر استمرار، بسط و گسترش فعالیت های مانور سراسری زلزله و ایمنی تأکید شد.

مانور سراسری زلزله و ایمنی ساعت 10 صبح امروز با نواخته شدن زنگ زلزله به مدت یک دقیقه اجرا شد و دانش‌آموزان پس از پناه گرفتن، به امداد رسانی فرضی دانش‌آموزان صدمه‌دیده پرداختند.
ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است