۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۶-۰۹-۱۳۹۱
کد ۲۴۴۷۱۳
انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۶-۰۹-۱۳۹۱

تخریب کامل 5 روستای زلزله‌زده خراسان جنوبی

مهندس قدمی خاطرنشان کرد: 180 خانوار که خانه‌های آنان تخریب شده شناسایی و چادرهای امدادی در اختیارشان قرار گرفته است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشوراز تخریب کامل پنج روستای زلزله‌زده خبرداد.

به گزارش ایسنا، حسن قدمی با حضور در مناطق زلزله‌زده خراسان‌جنوبی، گفت: بر اثر زلزله 5/5 ریشتری، 16 روستای بخش زهان، زیرکوه و قائن خراسان‌جنوبی بین 10 تا 60 درصد آسیب دیده‌اند که متاسفانه 6تن از هموطنان جان خود را از دست داده و 23 تن مجروح شده اند که همگی تحت مداوا قرار دارند.

وی اضافه کرد: زمین لرزه‌ها تا نیمه شب گذشته ادامه داشته و 20 پس لرزه ثبت شده است.

دبیر شورای‌عالی مدیریت بحران کشور افزود: جستجو برای یافتن افراد پایان‌یافته و آواربرداری بلافاصله آغاز شده و تلاش برای بازگشایی راههای ارتباطی ادامه دارد.

مهندس قدمی خاطرنشان کرد: 180 خانوار که خانه‌های آنان تخریب شده شناسایی و چادرهای امدادی در اختیارشان قرار گرفته است.

وی درباره میزان خسارات وارده به مناطق زلزله‌زده بیان داشت: هنوز برآوردی از خسارت‌ها انجام نشده اما در کل 16 روستا خسارت دیده‌اند که از این تعداد پنج روستا کاملاً‌ تخریب شده‌اند.

قدمی گفت: نیازی به کمک‌های استان همجوار خراسان‌جنوبی نیست و حادثه در حد محلی است.

همچنین آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی نیز در این باره گفت: طبق بررسی انجام شده این زمین‌لرزه مفقودی نداشت و اسکان اضطراری انجام شده و مایحتاج ضروری و وسایل گرمایشی به زلزله‌زدگان تامین شده است.

وی از ارسال تجهیزات مورد نیاز مانند آمبولانس، اتوبوس، لودر، بیل‌میکانیکی و بولدوزر به منطقه خبرداد.

برچسب ها: روستا ، زلزله‌ ، زهان
ارسال به دوستان
ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم