۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۹-۰۹-۱۳۹۱
کد ۲۴۵۱۹۲
انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۹-۰۹-۱۳۹۱

آغاز به کار هجدهمین نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر تهران

ایران الکامپ 2012 با شعار "فناوری اطلاعات محور توسعه اقتصادی کشور" و با رقابت 386 شرکت داخلی و خارجی از کشور‌هایی همچون هند، پرتغال و چین در مساحت 16 هزار و 500 مترمربع در بخش‌های نرم‌افزار، ماشین‌آلات اداری، اینترنت، شبکه‌های اطلاع‌رسانی، امنیت شبکه و بازی‌های رایانه ای آغاز به کار کرد و تا 22 آذرماه ادامه دارد.
هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی امروز یکشنبه با حضور 386 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز بکار کرد.

به گزارش مهر، هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک - ایران الکامپ 2012 با حضور مهدی اخوان بهابادی- رئیس شورایعالی فضای مجازی، محمد نهاوندیان- رئیس اتاق بازرگانی، محمدرضا طلایی- رئیس مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارسلان فتحی پور- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کلید خورد.

ایران الکامپ 2012 با شعار "فناوری اطلاعات محور توسعه اقتصادی کشور" و با رقابت 386 شرکت داخلی و خارجی از کشور‌هایی همچون هند، پرتغال و چین در مساحت 16 هزار و 500 مترمربع در بخش‌های نرم‌افزار، ماشین‌آلات اداری، اینترنت، شبکه‌های اطلاع‌رسانی، امنیت شبکه و بازی‌های رایانه ای آغاز به کار کرد و تا 22 آذرماه ادامه دارد.

دستگاههای دولتی نیز در این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 1750 متر و در سالن دولت الکترونیک آخرین دستاوردهای خود را در این حوزه به نمایش گذاشته‎‌اند.

محمد نهاوندیان در مراسم افتتاح این رویداد بین‌المللی، ارتباطات و فناوری اطلاعات را سکوی پرواز اقتصاد ایران عنوان کرد و با بیان اینکه ICT سکوی پرواز هر کشوری به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است تاکید کرد: در 20 سال گذشته این حوزه پیشرفت چشم‌گیری داشته و در سرمایه‌گذاری‌های زیرساخت و داشتن افق دراز‌مدت توانسته‌ خود را به خوبی نشان دهد.

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به تاثیر فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف کشور حتی بخش‌های سنتی و کشاورزی گفت: کار آفرینی جوان‌ها در شرکت‌های ICT بیشتر شده و می‌تواند حوزه رشد ارتباطات بین‌دانشگاهی را بیشتر کند.
 
وی با تاکید براینکه باید جذابیت تجارت الکترونیکی در این حوزه بیشتر شود، ادامه داد: برای دسترسی بهتر به بازار و ارتقاء عدالت در حوزه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این حوزه نیازمند پیشرفت بیشتری است و باید مورد حمایت کامل قرار بگیرد.

امسال برای نخستین بار نمایشگاه الکامپ از 15 آذرماه به صورت مجازی آغاز بکار کرد و حضور 15 تشکل حوزه ICT در برپایی این نمایشگاه از دیگر تفاوتهای این نمایشگاه با رویدادهای سالهای گذشته بود.

ارسال به دوستان
انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان