۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۰۲-۱۰-۱۳۹۱
کد ۲۴۷۳۹۱
انتشار: ۱۶:۳۹ - ۰۲-۱۰-۱۳۹۱

امام جمعه جم: صداوسیما به جای آجیل شب یلدا، قرآن پخش کند

وی به عملکرد صدا و سیما در شب یلدا اشاره کرد و اظهار داشت: شیوه تبلیغات صدا و سیما در مراسم شب یلدا بر خلاف دستورات اسلام است و در شرایطی که باید تبلیغ قرآن و تعالیم اسلامی شود، تبلیغ خشکبار و آجیل می‌شود و باید فرهنگ قرآنی در طولانی‌ترین شب سال نهادینه شود.
 امام جمعه جم گفت: شیوه تبلیغات صدا و سیما در مراسم شب یلدا بر خلاف دستورات اسلام است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از جم، حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های نماز جمعه جم با اشاره به پیام‌ها و عبرت‌های عاشورا اظهار داشت: حیا و عفت از پیام‌های مهمی است که اهل بیت(ع) از ابتدا تا انتهای حرکت امام حسین(ع) این پیام را منتقل کردند و امروز باید نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام ورزیم.
 
وی با انتقاد از وضعیت حجاب در سطح جامعه افزود: متأسفانه روز به روز وضعیت حجاب و حیا و عفت در جامعه بدتر می‌شود و این امر زیبنده نظام اسلامی نیست.
 
امام جمعه جم همچنین با تبریک سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) و تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) بر لزوم حرکت در مسیر ائمه اطهار(ع) تأکید کرد.
 
گنجی در ادامه به سالروز فرمان امام (ره) مبنی بر واگذاری امنیت فرودگاه به سپاه گفت: تا قبل از این مسئله شاهد هواپیماربایی در آسمان ایران بودیم و با حضور سپاه در فرودگاه‌ها هیچ گونه هواپیماربایی انجام نشده و این امر نشان‌دهنده حضور موفق سپاه است.
 
وی به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اشاره کرد و افزود: تشکیل نهضت سوادآموزی نشأت گرفته از قرآن و روایات اسلامی است و در نظام اسلامی نباید افراد بی‌سواد داشته باشیم.
 
امام جمعه جم یادآور شد: هم‌اکنون بیش از 10 میلیون بیسواد در کشور داریم و با وجودی که قرار بود اولین کشور منطقه از نظر باسوادی باشیم هم‌اکنون در رتبه پانزدهم قرار گرفته‌ایم که نیازمند تلاش بیشتر مسئولان است.
 
گنجی به عملکرد صدا و سیما در شب یلدا اشاره کرد و اظهار داشت: شیوه تبلیغات صدا و سیما در مراسم شب یلدا بر خلاف دستورات اسلام است و در شرایطی که باید تبلیغ قرآن و تعالیم اسلامی شود، تبلیغ خشکبار و آجیل می‌شود و باید فرهنگ قرآنی در طولانی‌ترین شب سال نهادینه شود.
 
وی گفت: این تبلیغات در واقع مخالف اقتصاد مقاومتی است و مسئولان صدا و سیما باید دقت بیشتری داشته باشند.
 
امام جمعه جم در ادامه با تقدیر از فرماندهی انتظامی جم در دستگیری یکی از قاتلان فراری شهرستان جم اظهار داشت: فرماندهی انتظامی شهرستان جم تلاش بسیار خوبی در دستگیری این فرد داشت و این مسئله موجبات امیدواری بیشتر مردم برای تأمین امنیت منطقه شده است.
ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)