۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۳-۱۰-۱۳۹۱
کد ۲۴۷۶۳۰
انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۳-۱۰-۱۳۹۱

۴ دلیل ناتوانی دانش‌آموزان در مکالمه انگلیسی

وی با بیان اینکه دبیران زبان انگلیسی باید صلاحیت‌های حرفه‌ای لازم را برای تدریس دارا باشند، افزود: باید برای تدریس روش‌های نوین را به کار گیریم و روش‌های کهنه را کنار بگذاریم؛ به عنوان مثال از امکاناتی مثل لابراتوار زبان، فیلم و اسلاید استفاده کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه درسی شامل تولید محتوا، توانمندسازی معلمان، شیوه‌های ارزشیابی و روش‌های یاددهی و یادگیری است و نبود هر کدام از اینها به ناتوانی دانش‌آموزان در زبان انگلیسی می‌انجامد.
 
ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «چرا به رغم گستردگی دایره لغات در دروس زبان انگلیسی اما اغلب دانش‌آموزان در استفاده عملی از آن با مشکل مواجه هستند؟»، اظهار داشت: علاوه بر توجه ویژه به محتوای کتاب‌های درسی باید به توانمندی معلمان و استفاده از روش‌های نوین یاددهی و یادگیری توجه کرد.
 
وی با بیان اینکه ما باید روی برنامه درسی متمرکز شویم، گفت: برنامه درسی شامل تولید محتوا، توانمندسازی معلمان، شیوه‌های ارزشیابی و روش‌های یاددهی و یادگیری است؛ اینها مثل حلقه‌های زنجیر به هم متصل است.
 
* روش‌های کهنه را کنار بگذاریم


سحرخیز با بیان اینکه لازمه توانمندسازی، آموزش خوب به معلمان زبان است، ادامه داد: معلمان زبان باید در مکالمه توانمند باشند و در رشته زبان‌های خارجی شامل عربی و انگلیسی تخصص گرفته باشند.
 
وی با بیان اینکه دبیران زبان انگلیسی باید صلاحیت‌های حرفه‌ای لازم را برای تدریس دارا باشند، افزود: باید برای تدریس روش‌های نوین را به کار گیریم و روش‌های کهنه را کنار بگذاریم؛ به عنوان مثال از امکاناتی مثل لابراتوار زبان، فیلم و اسلاید استفاده کنیم.
 
* سنجش مکالمه زبان با امتحان کتبی


 معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به نحوه ارزشیابی از امتحانات دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه مکالمه دانش‌آموزان را با امتحانات کتبی می‌سنجیم که این غلط است زیرا امتحان کتبی نمی‌تواند تعیین کننده توانمندی یک دانش‌آموز در درس آموزش زبان باشد.
وی با بیان اینکه نباید تنها روی گرامر زبان متمرکز شد، اظهار داشت: دانش‌آموز با حفظ کردن نکات گرامری، نمره می‌گیرد اما در مکالمه، دو جمله را نمی‌تواند تشخیص دهد.
 
سحرخیز تصریح کرد: ممکن است بهترین محتوا را داشته باشیم اما وقتی معلم توانمندی لازم را برای تدریس ندارد یا از ابزارها و شیوه‌های نوین استفاده نمی‌‌شود و ارزشیابی قدیمی و کهن است، خیلی توفیق کسب نمی‌کنیم.
ارسال به دوستان
هل دادن یخ بزرگ در وسط شهر (فیلم) کاهش شدید بارش ها در سال جاری ؛ ۳۰ استان ایران تشنه است پیش‌بینی هواشناسی از ۱۰ روز بارش برف در ایران عراقچی در پکن : بحث هسته‌ای ما در سال جدید با وضعیتی مواجه خواهد شد که نیاز داریم مشورت‌های بیشتری داشته باشیم بازداشت شیعیان در نیجریه توسط پلیس عراقچی: پرونده هسته‌ای نیازمند مشورت‌های بیشتر است (فیلم) علم الهدی : اگر مردم فتنه شناسی را فراموش کنند ، دشمن نظام اسلامی را براندازی می‌ کند تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به یمن (فیلم) در باب حقوق بومی ها دادستان گنبدکاووس : بزرگترین قمارخانه شرق گلستان پلمب شد امام جمعه کرج : باید بررسی شود چه کسانی دنبال این هستند که فضای مجازی بدون کنترل در اختیار همه قرار گیرد تصاویر دیده نشده از بیماری کبد از کبد چرب تا کبد فیبروز (فیلم) انتقاد کاظم صدیقی از فضای مجازی ؛ امروز اسلحه دشمن با وجود شبکه های مجازی، جنگ نرم است تلاوت فوق العاده‌ای از مصطفی غلوش در ایران: سوره الرحمن (فیلم) وزارت بهداشت : مازوت سوزی سلامت مردم را تهدید می کند