۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۷-۱۰-۱۳۹۱
کد ۲۴۸۴۷۶
انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۷-۱۰-۱۳۹۱

فقط 20 درصد از پروژه‌های عمرانی محقق می‌شود

 کمبود بودجه سبب شده تا وزرا بیشتر هم و غمشان معطوف به پرداخت حقوق پرسنل باشد.

 یکی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کمبود بودجه در کشور را جدی خواند.

سید حسین دهدشتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در آبادان ضمن بیان اینکه وضعیت کنونی بودجه کشور در امسال و سال آینده به همین شکل ادامه خواهد داشت، گفت: کمبود بودجه به ویژه در بخش پروژه‌های عمرانی بسیار مشهود است.

وی افزود: از این رو مسوولان بایستی با نگاهی واقع بینانه به مسایل و درک صحیح از وضعیت موجود کارها را "مدیریت" کنند.

دهدشتی با اشاره به شرایط تحریم علیه کشورمان اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی می بایست به همان میزان بودجه‌ای که در اختیار دارند کار کنند و وضعیت را سر و سامان دهند.

این نماینده بهره‌وری بهتر و مطلوبتر از ظرفیت‌های موجود در مناطق و ارایه راهکارهای مناسب و درآمد زا در کنار پیگیری نمایندگان مجلس در خصوص تامین و تخصیص اعتبارات را در این راستا مفید و ثمربخش خواند.

دهدشتی تصریح کرد: با توجه به کمبود بودجه ممکن است تنها 20 درصد از پروژه‌های عمرانی امسال محقق شود و این روند برای سال آینده نیز چنین خواهد بود.

وی یادآور شد: کمبود بودجه سبب شده تا وزرا بیشتر هم و غمشان معطوف به پرداخت حقوق پرسنل باشد.

دهدشتی در ادامه با اشاره به مشکلات فراوان در آبادان و اروند کنار گفت: دسته بندی مشکلات با پیش بینی اولویتها رسیدگی به آنها را آسان تر می کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: گاه دیده شده که به رغم دستور صریح و اکید رییس جمهور در خصوص انجام یک پروژه متاسفانه این کار در زیرمجموعه مسکوت می ماند.

دهدشتی اظهار داشت: از این رو صرف دستور به تنهایی کافی نیست و نیاز به پیگیری دارد، اینگونه نیست که اگر دستوری داده می شود دیگر همه چیز خیلی خوب و عالی پیش برود.

وی تصریح کرد: رفع مشکلات و مسایل نیاز به عزم و همکاری جدی مسوولان دستگاههای اجرایی با نمایندگان مجلس دارد تا با انجام نشستهای مختلف راهکارهای مناسب ارایه شود واز توان نمایندگان در پیگیری مکاتبات و مسایل استفاده شود.

دهدشتی با اشاره به مشکل کمبود اعتبارات در آبادان یادآور شد: مدیریت "هزینه کرد" مشکل مضاعف تر این شهر است، هنگامی که اعتباری با مشکلات فراوان جذب می شود می بایست با دقت نظر بیشتری صرف عمران و آبادی شهر شود.

به گفته ی وی استفاده بهینه از اعتبارت و همکاری مطلوب سبب همکاری بهتر و بیشتر نمایندگان و مسوولان شده و اعتماد سازی نیز شکل بهتری پیدا می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش برای رفع مشکلات بایستی برای خدا و خدمت به مردم باشد و همچنان ادامه یابد ضمن آنکه بعد تبلیغاتی آن را نیز باید کم رنگ تر کنند.

برچسب ها: پروژه‌های ، عمرانی
ارسال به دوستان