۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۴۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۹-۱۰-۱۳۹۱
کد ۲۴۸۶۵۸
انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۹-۱۰-۱۳۹۱

مناقشه جابجایی مجسمه هیتلر در شهر ورشو(+عکس)

انتقال این مجسمه به محله ای در ورشو که سابقا یهودی نشین بوده و در دوران اشغال لهستان از سوی ارتش آلمان نازی، یهودی ها در آن محله قتل عام شده اند، سبب مخالفت هایی از سوی برخی گروه های یهودی شده است.
انتقال یک مجسمه از آدولف هیتلر دیکتاتور آلمان نازی به محله  قدیمی یهودی نشین در شهر ورشو سبب مناقشه شد.

به گزارش عصر ایران این مجسمه که اثر مجسمه ساز ایتالیایی"مائوریزیو کاته لان" است هیتلر را در حالی که زانو زده است در حال دعا نشان می دهد.

انتقال این مجسمه به محله ای در ورشو که سابقا یهودی نشین بوده و در دوران اشغال لهستان از سوی ارتش آلمان نازی، یهودی ها در آن محله قتل عام شده اند، سبب مخالفت هایی از سوی برخی گروه های یهودی شده است.

با این حال سر خاخام یهودی های لهستان این مجسمه را دارای ارزش آموزشی و تاریخی دانسته است.

اما " مرکز سیمون ویسنتال " که یک گروه یهودی در لهستان است انتقال این مجسمه به محله یهودی های ورشو را سبب جریحه دار شدن احساسات بازماندگان قتل عام هیتلر و واقعه هلوکاست دانسته است.

برخی منتقدان نیز این مجسمه را دارای بار معنایی مثبت دانسته اند و می گویند این مجسمه چهره مثبتی از هیتلر به تصویر می کشد.




ارسال به دوستان
وزیر خارجه اوکراین: روسیه برای حملاتی به تاسیسات هسته‌ای اوکراین قبل از زمستان برنامه‌ریزی کرده لاوروف: سلاح‌ هایی داریم که در صورت استفاده، عواقب بسیار جدی خواهد داشت هشدار ماکرون به نتانیاهو: شما منطقه را به سمت جنگ می‌برید چرا مجلس به تعطیلی پنجشنبه و جمعه رای داد؟ جام جهانی فوتسال/ افغانستان بازی را به اوکراین واگذار کرد اختلاف بین هریس و ترامپ افزایش یافت این افراد در پاییز افسرده می‌شوند/ علائم افسردگی رواج فروش دلاری مسکن در مناطق لوکس تهران / مافیای املاک می‌خواهد خانه ریالی را با قیمت جهانی عرضه کند آغاز رای گیری زودهنگام در برخی ایالت‌ های آمریکا چهره جدید و متفاوت ملیکا زارعی واشنگتن: خطر تشدید اوضاع در خاورمیانه واقعی است / امیدواریم به مرحله جنگ گسترده بین اسرائیل و حزب‌الله نرسیم پیام تسلیت دبیر شورای عالی امنیت ملی به مناسبت درگذشت رضا سراج رهبر چچن: ایلان ماسک خودرویم را غیرفعال کرد از افتتاح ۵۰۰ مدرسه جدید «برکت» تا توزیع ۲۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار ایرانی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار آیا جنگ به خاطر کینۀ امام خمینی از صدام حسین شروع شد؟/ مستندات مهاجرانی برای رد این اتهام/ + خاطره عجیب از خلخالی