۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۱۷-۱۰-۱۳۹۱
کد ۲۵۰۳۵۰
انتشار: ۲۱:۳۶ - ۱۷-۱۰-۱۳۹۱

۲ سال حبس به دلیل اهانت به امیر کویت در توئیتر

بر اساس رای دادگاه کویت که روزنامه آنلاین «الان» اقدام به انتشار آن کرد، «راشد صالح العنزی» به دلیل انتشار مطلب اهانت‌آمیز به «شیخ صباح الاحمد الصباح» امیر کویت به 2 سال زندان محکوم شد.
دادگاهی در کویت یک شهروند این کشور را به دلیل اهانت به امیر کویت در سایت اجتماعی توئیتر به دو سال زندان محکوم کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس رای دادگاه کویت که روزنامه آنلاین «الان» اقدام به انتشار آن کرد، «راشد صالح العنزی» به دلیل انتشار مطلب اهانت‌آمیز به «شیخ صباح الاحمد الصباح» امیر کویت به 2 سال زندان محکوم شد.

انتظار می‌رود عنزی که 5 هزار و 700 نفر در توئیتر مطالب وی را دنبال می‌کنند، درخواست استیناف دهد.

کویت که یکی از متحدان آمریکا و از تولید کنندگان عمده نفت به شمار می‌آید قوانین سختی درباره انتشار مطالب اهانت‌آمیز به خاندان حاکم در اینترنت اتخاذ کرده است.

در ژوئن 2012 نیز، یکی دیگر از شهروندان کویتی به اتهام در خطر قرار دادن امنیت ملی و همچنین اهانت به پیامبر و سران عربستان و بحرین در یکی از شبکه‌های اجتماعی به 10 سال زندان محکوم شد.
برچسب ها: اهانت ، امیر کویت ، توئیتر
ارسال به دوستان
محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی