۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۸-۱۰-۱۳۹۱
کد ۲۵۰۴۱۱
انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۸-۱۰-۱۳۹۱
کنسول ایران در قاهره:

ایرانی ها مشتاق سفر به مصر هستند / تحریم ها به سود ایران است

ایران هم اکنون با وجود خودکفایی، فشار این تحریم ها را احساس نمی کند / شرکت های گردشگری مصر نیز تمایل دارند گردشگران ایرانی را جذب کنند.
یک مقام ارشد نمایندگی دیپلماتیک ایران در قاهره گفت که ایرانی ها مشتاق سفر به مصر هستند.

به گزارش عصر ایران، "محمود صادقی" کنسول ایران در قاهره در گفتگو با روزنامه مصری "اخبارالیوم" اضافه کرد: ایرانی ها مشتاق سفر به  مصر و لذت بردن از گردشگری در این کشور هستند. شرکت های گردشگری مصر نیز تمایل دارند گردشگران ایرانی را جذب کنند.

وی اضافه کرد: بیش از 60 شرکت بزرگ گردشگری مصر، برنامه هایی را برای مردم ایران ارائه کرده اند و قیمت های خوبی را در این زمینه، پیشنهاد داده اند و از من خواسته اند تا سفر گردشگران ایرانی به مصر را تکمیل کنند ولی مشکل در سختی دریافت ویزای مصر برای ایرانی هاست.

این مقام ایرانی البته مطلبی درباره تلاش برای جذب گردشگران مصری برای سفر به ایران بیان نکرد.

صادقی در بخشی از این مصاحبه، در پاسخ به سؤوالی درباره "آسیب دیدن ایران از تحریم ها" گفت: تحریم ها خیلی به سود ایران بود به ویژه که این تحریم ها نه تنها علیه دولت ایران هستند بلکه به میزان شدیدی علیه جامعه ایران نیز هستند و مقاومت کشورمان را به دنبال داشته است. ایران در برابر این تحریم ها، در زمینه های ساخت سلاح و مهمات و گسترش کشاورزی برای تحقق خودکفایی فعالیت می کند. ایران هم اکنون با وجود خودکفایی، فشار این تحریم ها را احساس نمی کند.

کنسول ایران اضافه کرد: ایران حتی در زمینه تولید گندم نیز خودکفا شده است. ایران در سایه این فشارهای اقتصادی، از جمله نخستین کشورها در بخش تولید محصولات باغی است.

وی افزود: ایران آمادگی دارد هر کمکی را که مصر نیازمند آن باشد در همه زمینه ها، ارائه کند چه در زمینه نفت یا گاز یا حمل و نقل و صنایع سنگین. ایران همچنین دارای شرکت های بزرگ ساخت مولدهای بزرگ برق است که می تواند در حل مشکل برق مصر نقش داشته باشد ولی طرف مصری خواهان همکاری با دولت ایران نیست.

این مقام ارشد ایرانی در پاسخ به سؤال دیگری درباره نگرانی در مصر از ارتباط با ایران به دلیل گسترش تشیع گفت: این شایعه ها را کشورهایی ایجاد کرده اند که خواهان گسترش روابط ایران و مصر نیستند و در راس آنها، آمریکا و اسرائیل هستند.



وی در این باره به روابط ایران با همسایگان سنی مذهب خود اشاره کرد و گفت: مثال این کشورها، پاکستان است که سنی مذهب است. ترکیه و همسایگان شمالی و جنوبی، سنی هستند ولی روابط نزدیکی میان ایران و این کشورها وجود دارد. به عنوان مثال در بخش گردشگری در سال 2011 میلادی، 2 میلیون ایرانی به ترکیه، یک میلیون ایرانی به دبی، یک و نیم میلیون نفر به عراق و 700 هزار نفر به عربستان سعودی و شمار دیگری به آسیای میانه و کشورهای اروپایی سفر می کنند.

ایران از 32 سال پیش، روابط دیپلماتیک خود را با مصر قطع کرد و هم اکنون روابط دو کشور در سطح دفاتر حفاظت از منافع در قاهره و تهران است.
برچسب ها: مصر ، کنسول ، قاهره ، صادقی
ارسال به دوستان
عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم!