۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۱-۱۰-۱۳۹۱
کد ۲۵۱۱۲۱
انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۱-۱۰-۱۳۹۱

الابراهیمی: اسد عضو دولت انتقالی نخواهد بود

الابراهیمی همچنین عنوان داشت: بیانیه ژنو راهکار دستیابی به راه‌حلی برای بحران سوریه به شمار می‌آید و ما از راهکار مسالمت‌آمیز و نه نظامی سخن می‌گوییم.

اخضر الابراهیمی ضمن عذرخواهی به خاطر «طایفه‌گرایانه» خواندن سخنان اخیر بشار اسد، اعلام کرد که بحث‌ و گفت‌وگو برای یافتن راهکار مسالمت‌آمیز و نه نظامی جهت حل و فصل بحران در سوریه امری ضروری است.

به گزارش ایسنا، اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب به سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز عنوان داشت: بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه نقشی در دولت انتقالی در این کشور نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: قطعا اسد عضو دولت انتقالی نخواهد بود. من امروز (پنجشنبه) برای مشارکت در نشستی با حضور آمریکایی‌ها و روس‌ها به ژنو خواهم رفت.

الابراهیمی همچنین عنوان داشت: بیانیه ژنو راهکار دستیابی به راه‌حلی برای بحران سوریه به شمار می‌آید و ما از راهکار مسالمت‌آمیز و نه نظامی سخن می‌گوییم.

وی در ادامه تصریح کرد: هر چقدر به سمت راهکار مسالمت‌آمیز حرکت کنیم، برای سوریه بهتر است و روند تخریب در این کشور باید به پایان برسد. برای حل و فصل بحران در سوریه نمی‌توان تا سال 2014 منتظر بود بلکه این مسأله باید امسال حل و فصل شود.

الابراهیمی همچنین عنوان داشت: من در گفت‌وگو با رادیو انگلیس، سخنان اخیر اسد را «طایفه‌گرایانه» توصیف کرده بودم اما باید به خاطر این مسأله عذرخواهی کنم و بگویم که اشتباه لفظی بود.

ارسال به دوستان
انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان