۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۲۸-۱۰-۱۳۹۱
کد ۲۵۲۵۰۶
انتشار: ۱۷:۵۹ - ۲۸-۱۰-۱۳۹۱

خطر سقوط ‌بهمن در قله کرکس/کوهنوردان فعلا صعود نکنند

تاکید می‌کنم کوهنوردان از رفتن به قله کرکس به خصوص از مسیر طامه و اوره اکیدا خودداری کنند چراکه مسیری بسیار خطرناک است و سال گذشته 5 نفر از کوهنوردان از همین مسیر عبور کردند که به زیر بهمن رفتند.
 دبیر هیئت کوهنوردی استان اصفهان گفت: توصیه می‌کنیم کوهنوردانی که قصد صعود به قله کرکس را دارند به هیچ عنوان از مسیر طامه و اوره استفاده نکنند.

به گزارش فارس، مصطفی عباسی اظهار کرد: کوهنوردان اصفهانی طی یک برنامه زیارتی و کویر پیمایی مسیر کویری امامزاده آقا علی عباس در کاشان را به سمت متین آباد طی می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین امروز به مناسبت این برنامه‌ها کلاسی با عنوان کویرشناسی و آشنایی با گربه سانان و سگ سانان نیز برگزار می‌شود.

دبیر هیئت کوهنوردی استان اصفهان در ادامه توصیه‌ای به کوهنوردانی که قصد صعود به قلل مرتفع را دارند کرد و افزود: تاکید می‌کنم کوهنوردان از رفتن به قله کرکس به خصوص از مسیر طامه و اوره اکیدا خودداری کنند چراکه مسیری بسیار خطرناک است و سال گذشته 5 نفر از کوهنوردان از همین مسیر عبور کردند که به زیر بهمن رفتند.

وی گفت: بهتر است کوهنوردان برای صعود به این قله از مسیر تار و کشه بروند چراکه این مسیر امن است و پناهگاه‌هایی وجود دارد که 24 ساعته از کوهنوردان پذیرایی می‌کنند.

عباسی تاکید کرد: توصیه می‌کنم افرادی که قصد صعود به قلل برفگیر در فصل زمستان را دارند حتما از لباس گرم مانند شال، کلاه و کفش مناسب و دستکش استفاده کنند.

وی تاکید کرد: 5 و 6 ماه آینده نیز کلاس آشنایی با جی پی اس برگزار می‌شود و تنها افرادی می‌توانند در این کلاس شرکت کنند که کلاس نقشه خوانی و کار با نقشه را گذرانده باشند.
ارسال به دوستان
همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته