۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۰۲-۱۱-۱۳۹۱
کد ۲۵۳۱۷۱
انتشار: ۰۸:۳۷ - ۰۲-۱۱-۱۳۹۱

چرا اپل برای سیری به دنبال نویسنده می گردد؟

سیری نه فقط با iOS یکپارچه است و به شما امکان تنظیم قرار ملاقات، تنظیم تایمر، نوشتن و فرستادن ایمیل، اجرای اپلیکیشن ها و البته جستجوی موارد مختلف را می دهد بلکه حالا از چند زبان هم پیشتیبانی می کند و...
نارنجی: اپل به دنبال نویسنده هایی با تجربه در زمینه دیالوگ گویی بر گرفته از شخصیت انسانی می گردد تا سیری را برای برقراری رابطه عمیق تر با کاربران، بهبود ببخشد. این را از روی درخواست استخدامی که در linkedin قرار گرفته می توان فهمید. در دنیای امروز، سیری همچنان از یکی از بهترین ربات های گفتگو در بین دستیارهای صوتی برخوردار است. در اصل توانایی تعامل شبه انسانی یکی از ویژگی های جذاب سیری است که اصلاً نمی توان آن را انکار کرد.

ربات گفتگو یا Chatterbot بخشی از فناوری تبدیل سیری به یک چنین دستیار صوتی با مزه ای است؛ در اصل همان بخشی که مسئول جواب های جالب سیری به سوال هایی شبیه "مرا دوست داری؟" است. در واقع خیلی از این جواب ها جایگزین پیغام خطایی هستند که بدون Chatterbot دریافت می کردیم و ممکن بود ما را به کلی نسبت به دستیار صوتی خودمان ناامید کنند ولی در اغلب موارد سیری به جای آنها، به ما جواب های جالب می دهد.

به نظر می رسد اپل قصد دارد وجهه انسانی سیری را عمق بیشتری ببخشد و به منظور ارائه دیالوگ های بهتر و قابل تحمل کردن سیری در زمان هایی که جواب اصلی به پرسش ما را در آستین ندارد، نیازمند نویسنده است زیرا همزمان با توسعه موتورهای منطق و تشخیص سیری، این دستیار باید گزینه های بیشتری برای برقراری رابطه با کاربران داشته باشد؛ نه فقط ارائه جواب های صحیح، بلکه ارائه جستجوهایی با اطلاعات بیشتر و یا حتی عذرخواهی وقتی که به جواب صحیح نمی رسد هم باید جزوی از آینده سیری باشد.

سیری نه فقط با iOS یکپارچه است و به شما امکان تنظیم قرار ملاقات، تنظیم تایمر، نوشتن و فرستادن ایمیل، اجرای اپلیکیشن ها و البته جستجوی موارد مختلف را می دهد بلکه حالا از چند زبان هم پیشتیبانی می کند و در زمینه های فیلم، ورزش و رستوران هم قابلیت های جدیدی دارد اما در عین حال، غیر از کاربردهای عملی اش در بسیاری مواقع مثل یک انسان به شما عکس العمل نشان می دهد که این، غافلگیری های جذابی را برای کاربران به وجود می آید.

گویا کار روی توسعه توانایی های سیری و رساندن آن به رقیبی مثل Google Now باعث نشده اپل از یک اصل مهم غافل شود که هر چند دقیق تر شدن سیری و توسعه توانایی های آن در ارائه جواب های مناسب مهم است، ولی تنها چیزی که هیچ شرکتی نمی تواند کنترل کند "نحوه استفاده کاربران" از دستیار صوتی است. بنابراین تبدیل سیری به یک دستیار خوش صحبت، روش بسیار خوبی برای کاهش اثر منفی در زمان هایی است که ارائه جواب صحیح ممکن نیست.

برچسب ها: اپل ، سیری ، نویسنده
ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر