۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۱۲-۱۱-۱۳۹۱
کد ۲۵۵۱۸۱
انتشار: ۱۸:۲۷ - ۱۲-۱۱-۱۳۹۱

وزیر نفت: ایران تا سال 92 جزو صادرکنندگان بنزین خواهد شد

وزیر نفت گفت: با راه اندازی این مرحله از واحد بنزین سازی پالایشگاه آبادان که امروز شاهد آن بودیم ، دیگر کشور نیازی به واردات بنزین نخواهد داشت و ایران تا سال 92 جزو کشورهای صادر کننده این ماده خواهد شد.
وزیر نفت با اشاره به پیشرفتهای حاصله در صنعت نفت کشور در دولت احمدی نژاد گفت: ایران تا سال 92 در زمره کشورهای صادر کننده بنزین قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، ˈرستم قاسمیˈ عصر پنجشنبه در آیین راه اندازی مرحله دوم از فاز سوم بنزین سازی پالایشگاه آبادان افزود: اتفاقات بزرگی در صنعت نفت کشور روی داده و راه اندازی این واحد از بنزین سازی پالایشگاه آبادان در همین راستا است.

وی گفت: با تلاشهای متخصصان ایرانی در راه اندازی این گونه پروژه ها، بحمدالله یکی از حربه های دشمنان که موضوع بنزین بود، بی اثرشد.

قاسمی افزود: پیشرفتهای حاصله در صنعت نفت کشور موجب شده تا مسیر تحریم ها را پشت سر بگذاریم.

وزیر نفت گفت: با تلاش متخصصان ایرانی کار بهینه سازی پالایشگاههای بندرعباس، تبریز و اصفهان آغاز شده است و تا سال 92 یا اوایل سال 93 به انجام خواهد رسید.

وی افزود: با راه اندازی این مرحله از واحد بنزین سازی پالایشگاه آبادان که امروز شاهد آن بودیم ، دیگر کشور نیازی به واردات بنزین نخواهد داشت و ایران تا سال 92 جزو کشورهای صادر کننده این ماده خواهد شد.

وزیر نفت به تلاشهای دولت در اجرای پروژه های طرح ماندگار اشاره کرد و گفت: تا پایان کار دولت بیش از 800 پروژه ماندگار اجرا خواهد شد.

قاسمی افزود: پروژه های طرح ماندگار یک ابتکار بسیار عالی بود که از سوی دولت خدمتگزار به انجام رسید، پروژه هایی که روند عادی داشتند و با اجرای آن، شتاب بی نظیری در روند کاری آنها به وجود آمد.

وزیر نفت ضمن قدردانی از تلاش متخصصان و نوآوران ایرانی در راه اندازی این بخش از صنعت نفت کشور در پالایشگاه آبادان از اعطای 200 میلیارد ریال کمک به شهرداری آبادان برای توسعه و عمران این شهر خبرداد.

با افتتاح این مرحله از بنزین سازی روزانه دومیلیون لیتربنزین فوق سوپر با اکتان 94 و 95 به بالا به ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه آبادان به عنوان قدیمی ترین پالایشگاه کشور افزوده می شود که این رکورد تولید، ایران را در زمره کشورهای خودکفا در تولید سوخت جت، هواپیما و چرخبال خواهد رساند.
ارسال به دوستان
همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته