۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۴-۱۱-۱۳۹۱
کد ۲۵۵۳۱۱
انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۴-۱۱-۱۳۹۱

وزیر دفاع: سطح مقطع راداری بسیار کم و قدرت تهاجمی بالا دو ویژگی اصلی جنگنده جدید ایرانی

وزیر دفاع در تشریح ویژگی ظاهری جنگنده قاهر گفت: این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری پیشرفته دارای سطح مقطعی راداری بسیار کم و همچنین قابلیت انجام عملیات پرواز در ارتفاع پست می‌شود.
 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سطح مقطعی راداری بسیار کم و پرواز در ارتفاع کم را مهمترین ویژگی جنگنده قاهر 313 عنوان کرد.

به گزارش فارس، در سومین روز از ایام مبارکه دهه فجر جنگنده بومی با نام قاهر 313 ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور محمود احمدی‌نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران، با تبریک این موفقیت بزرگ که در راستای تحقق فرامین فرمانده معظم کل قوا به منصه ظهور رسیده است، اظهار داشت: کلیه مراحل طراحی و ساخت جنگنده بومی قاهر 313 توسط دانشمندان و متخصصان اقتدار آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع شده است.

وزیر دفاع در تشریح ویژگی ظاهری جنگنده قاهر گفت: این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری پیشرفته دارای سطح مقطعی راداری بسیار کم و همچنین قابلیت انجام عملیات پرواز در ارتفاع پست می‌شود.

سردار وحیدی بهره‌برداری از مواد پیشرفته در ساخت هواپیما و سیستم‌های الکترواویونیک را از دیگر ویژگی‌های پیشرفته قاهر 313 برشمرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه این جنگنده توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی را دارد و از قدرت تهاجمی بالایی برخوردار است، گفت: جنگنده قاهر نماد برجسته‌ای از نبوغ خلاقیت و جسارت فرزندان برومند ایران در وزارت دفاع است.

سردار وحیدی قابلیت نشست و برخاست با طول و باند کوتاه و نگهداری آسان و سریع را از دیگر ویژگی‌های هواپیمای قاهر 313 ذکر کرد.
ارسال به دوستان
مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته مصرف چه مقدار قهوه خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؟ پل‌های عابر پیاده‌ای که فضای شهرها را متحول کرده‌اند(+عکس) بیش از دو قرن طول می‌کشد تا مزد زنان و مردان برابر شود اتفاق بدی که با خوردن زیاد مرغ در بدن رخ می دهد ستون فقرات ارتش آمریکا تنها طی ۵ سال بروزرسانی می‌شود! کاهش خطر مرگ ناشی از زوال عقل با یک روغن گیاهی