۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۱-۱۱-۱۳۹۱
کد ۲۵۶۶۳۹
انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۱-۱۱-۱۳۹۱
ميزان متانول كنوني فقط 3.5درصد

محیط زیست: بر کاهش متانول بنزین تأکید کردیم چون بنزین متانول بالا ، بر چشم و صورت عواقب منفی دارد

قائم مقا م سازمان محيط زيست گفت: خودرو سازان در ارتباط با ميزان متانول موجود در بنزيني كه قرار است با استاندارد يورو ۴ توليد شود اشتباه كردند، عدد ۵. ۳ درصد را ۳۵ درصد خواندند كه اين اشتباه از ناحيه خودرو سازان بود.
خودروسازان ميزان متانول در بنزين را اشتباه عنوان نموده اند

زیست نیوز-  قائم مقا م سازمان محيط زيست گفت: خودرو سازان در ارتباط با ميزان متانول موجود در بنزيني كه قرار است با استاندارد يورو ۴ توليد شود اشتباه كردند، عدد ۵. ۳ درصد را ۳۵ درصد خواندند كه اين اشتباه از ناحيه خودرو سازان بود.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست، علي محمد شاعري، ضمن بيان اين مطلب، افزود:‌ خودرو سازان در ارتباط با ميزان متانول موجود در بنزيني كه قرار است با استاندارد يورو ۴توليد شود اشتباه كردند

عدد ۵. ۳ درصد را ۳۵ درصد خواندند كه اين اشتباه از ناحيه خودرو سازان بود.

وي گفت: وزارت نفت با حذف سرب از بنزين MTBE را اضافه كردند و اكنون اين وزارت بنزين با غلظت ۵. ۳ درصد را توليد خواهد كرد و اين ميزان متانول در سوخت آزمايشي است كه به صورت پايلوت در كرمانشاه توليد خواهد شد.

دكتر شاعري خاطرنشان كرد: بسياري از كشور‌ها بنزين با متانول ۲۰ درصد هم توليد مي‌كنند مانند چين و در بسياري از كشور‌ها با درصدهاي بالا‌تر از كشور ما توليد مي‌شود.


وي افزود: البته بايد تاكيد كنم كه اين بنزين براي صورت و چشم مضر است و افراد بايد هنگام استفاده از اين سوخت مراقب باشند تا بنزين با صورت آن‌ها تماس پيدا نكند و همچنين از عادت غلط مكش براي خروج بنزين از باك خودرو به طور حتم خودداري كنند چرا كه ممكن است عوارض سوء داشته ياشد.


وي گفت: ما اعلام كرديم كه براي جلوگيري از خوردگي موتور و همچنين جلوگيري از آسيب‌هاي زيست محيطي درصد متانول را به حداقل برسانند و از فرمول‌هاي مناسبي استفاده كنند كه آثار بد زيست محيطي نداشته باشد.

قائم مقام سازمان محيط زيسط تصريح كرد: موضوع سلامت بنزين توليدي توسط وزارت نفت ربطي به وزارت بهداشت ندارد و وزارت نفت بر اساس الگوهاي جهاني توليد خواهد كرد.

 

ارسال به دوستان