۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۵-۱۱-۱۳۹۱
کد ۲۵۷۴۴۲
انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۵-۱۱-۱۳۹۱

تجديد چاپ "قدرت تفكر"

در همه کتاب‌هاي اين نويسنده، موضوعات مربوط به ايمان در نور آيات قرآني توضيح داده مي‌شوند و افراد به يادگيري کلام خداوند و زندگي با آنها دعوت مي‌شوند. تمام مطالب در برگيرنده آيات خداوند به طريقي شرح داده مي‌شوند که جايي براي شک يا سوالي در ذهن خواننده نماند.
چاپ دوم «قدرت تفکر، راهي به سوي آفرينش» نوشته هارون يحيي با ترجمه عليرضا عيّاري از سوي موسسه فرهنگي منادي تربيت منتشر و روانه بازار نشر شد. با توجه به عنوان اين اثر، هدف اين کتاب، دعوت خوانندگان به تفکر است.

به گزارش عصر ايران، نويسنده اين اثر كه در تمامي آثار خود به موضوعات ديني و قرآني مي‌پردازد؛ هدف کتاب حاضر را http://www.asriran.comنيز دعوت مردم به انديشيدن براي پيدا كردن واقعيات هستي برمي‌شمرد.

حقيقت را به روش‌هاي مختلفي مي‌توان بيان كرد و آن را با استفاده از جزئيات، سند و مدرک و استفاده از منطق نشان داد. با اين حال، اگر انسان در مورد حقيقت خالصانه و مشتاقانه با هدف درک آن انديشه نکند، همه اين تلاش‌ها بي‌ثمر خواهد بود. به همين دليل وقتي پيامبران الهي، پيام خدا را به مردم مي‌رساندند، ابتدا حقايق را به روشني براي آنان توضيح داده و سپس آنان را دعوت به انديشيدن مي‌کردند.

فردي که انديشه مي‌کند رازهاي خلقت الهي، حقيقت اين دنيا، وجود بهشت و جهنم و حقايق ذاتي موضوعات را درمي‌يابد، درک عميق‌تري از زندگي به دست مي‌آورد؛ بنابراين طبق دستورات دين زندگي مي‌کند، نه آن طور که اکثر مردم مي‌خواهند. در نتيجه از زيبايي‌هاي ‌موجود، بيشتر از ديگران لذت مي‌برد و به خاطر نگراني‌هاي بي‌مورد و حرص دنيوي، دچار رنج و عذاب نمي‌شود.

در جهان آخرت، پاداش فردي که همواره با تفکر، حقيقت را کشف مي‌کند؛ عشق، خشنودي، رحمت و بهشت الهي است. اما همه آنهايي که تصور مي‌کنند با فکر نکردن مي‌توانند از مسووليت‌هايشان فرار کنند و در مورد سرانجامي که در انتظارشان است تامل نمي‌کنند در اشتباه هستند و لذا دعوت اين افراد به انديشنيدن براي مومنان عبادت خواهد بود .

در همه کتاب‌هاي اين نويسنده، موضوعات مربوط به ايمان در نور آيات قرآني توضيح داده مي‌شوند و افراد به يادگيري کلام خداوند و زندگي با آنها دعوت مي‌شوند. تمام مطالب در برگيرنده آيات خداوند به طريقي شرح داده مي‌شوند که جايي براي شک يا سوالي در ذهن خواننده نماند.
 
نويسنده اين اثر، کتاب خود را با طرح اين پرسش‌ها آغاز مي‌کند كه:

«آيا تا به حال به اين حقيقت که قبل از بسته شدن نطفه و قبل از تولد و ورود به اين دنيا وجود نداشته‌ايد و از پوچي محض به وجود آمده‌ايد، انديشيده‌ايد؟»

«آيا تا به حال فکر کرده‌ايد پشه‌ها که به طرزي آزار دهنده اطراف ما پرواز مي‌کنند چگونه بال‌هاي خود را اين قدر سريع تکان مي‌دهند که ما قادر به ديدنشان نيستيم؟

آيا تا به حال به اين که پوست ميوه‌هايي مانند موز، هندوانه ، خربزه و پرتقال چگونه همانند پوششي با کيفيت عالي عمل مي‌کند و اين که چگونه ميوه‌ها درون اين لايه‌هاي محافظ بسته‌بندي مي‌شوند تا طعم و عطرشان حفظ شود، فکر کرده‌ايد؟»

«آيا تا به حال فکر کرده‌ايد که ممکن است زماني که شما در خواب به سر مي‌بريد، زلزله‌اي، خانه، دفتر و شهر شما را با خاک يکسان کند و ظرف چند ثانيه، تمام دارايي‌هاي خود در اين دنيا را از دست دهيد؟

آيا تا به حال فکر کرده‌ايد که عمرتان چه قدر زود مي‌گذرد و چه قدر سريع پير و ضعيف مي‌شويد و به تدريج زيبايي، سلامتي و توان خود را از دست خواهيد داد؟»

«آيا تا به حال فکر کرده‌ايد که چرا مردم اين قدر به اين دنيايي که به زودي از آن رخت بر خواهند بست، چسبيده‌اند، در حالي که اساسا آن چه که آنها به آن محتاجند تلاش براي جمع‌آوري توشه براي جهان پس از مرگ است؟»

انسان موجودي است که خداوند به او قدرت تفکر بخشيده است. با وجود اين، بسياري از مردم از اين قدرت برتر آن طور که بايد بهره نمي‌برند. در حقيقت، برخي از مردم تقريبا هيچ وقت فکر نمي‌کنند.

در واقع، هر انساني از چنان قابليتي براي تفکر برخوردار است که خود نيز از آن مطلع نيست. زماني که انسان شروع به استفاده از اين قابليت مي‌کند، حقايقي که تا آن زمان قادر به درک آنها نبوده است؛ بر وي آشکار مي‌شوند. انسان هرچه عميق‌تر بيانديشد، قابليتش بيشتر مي‌شود، و اين امکان براي هر انساني وجود دارد؛ تنها انسان بايد درک کند که به تفکر نياز دارد و سپس بايد سخت تلاش کند.

هدف اين کتاب دعوت مردم به انديشيدن به بهترين روش و نشان دادن چگونگي آن است. کسي که تفکر نمي‌کند، به کلي از حقايق دور خواهد ماند و در خودفريبي و اشتباه زندگي خواهد کرد. در نتيجه، به هدف خلقت از به وجود آمدن اين جهان پي نخواهد برد. در حالي که خداوند هرچيزي را با هدفي مشخص آفريده است. در قرآن اين حقيقت چنين بيان شده است: «و آسمان‌ها و زمين و مابين آنها را بازيچه نيافريده‌ايم . آنها را جز به حق نيافريده‌ايم ولي بيشتر آنان نمي‌دانند.(دخان، آيات 39-38)»، «آيا پنداشته‌ايد که شما را بيهوده آفريده‌ايم، و شما به نزد ما بازگرداننده نمي‌شويد؟ (مومنون، آيه 115)».
 
بنابراين هر انساني بايد به هدف از خلقت، ابتدا آن طور که به خودش مربوط مي‌شود و سپس همان طور که به هر چيزي که او در اين دنيا مي‌بيند و هر رويدادي که وي در طول زندگي‌اش تجربه مي‌کند، بيانديشد. کسي که فکر نمي‌کند ، تنها پس از مرگ، وقتي که در پيشگاه خداوند براي حسابرسي حاضر مي‌شود به حقايق پي خواهد برد که آن زمان بسيار دير است.

خداوند در قرآن مي‌فرمايد كه در روز قيامت، همه تفکر خواهند کرد و حقيقت را خواهند ديد. حال آن که خداوند فرصت زندگي در اين دنيا را به ما اعطاء کرده تا بيانديشيم و از تفکراتمان به نفع دنيا و آخرتمان، بهره ببريم. درک حقيقت سود سرشاري را براي ما در جهان پس از مرگ به ارمغان خواهد آورد . به همين دليل، خداوند از طريق پيامبران از همه مردم خواسته است که در خصوص چگونگي خلقت خود و چگونگي آفرينش در اين دنيا انديشه کنند: «آيا در دل‌هاي خويش نينديشيده‌اند که خداوند آسمان‌ها و زمين را و آن چه مابين آنهاست، جز به حق و سرآمدي معين نيافريده است؛ بي‌گمان بسياري از مردم لقاي پروردگارشان را منکرند (روم، آيه 8)».

بيوگرافي و آثار مولف

«هارون يحيي» نويسنده كتاب، امروزه در بازار کتاب ايران، به نامي آشنا و پرفروش بدل شده است. اکنون کتاب‌هاي متعددي از اين نويسنده‌ 56 ساله‌ ترک در ايران، در هر دو حوزه‌ بزرگسال و کودک منتشر و از سوي خوانندگان ايراني، با استقبال روبه‌رو شده است. اما اين نويسنده‌ سرشناس، که نه تنها در ايران که در جهان، آوازه‌اي به هم زده است، به‌واقع کيست؟

کسي را که به نام «هارون يحيي» مي‌شناسيم، سال 1956 ميلادي در شهر آنکارا به دنيا آمد. نام واقعي او عدنان اکتار (Adnan Oktar) است و آن نام مستعار اوست. پاره‌ اول اين اسم، نام هارون، برادر حضرت موسي(ع) است و پاره‌ دوم، نام حضرت يحيي(ع)؛ پيامبري که درست پيش از حضرت عيسي‌‌(ع) آمد و مردم را به آمدن او بشارت داد و در راه مبارزه با ظلم و فساد، به شهادت رسيد.

«هارون يحيي» در دو رشته‌ دانشگاهي درس خوانده است؛ هنر و فلسفه. از 24 سالگي نوشتن و انتشار کتاب‌هايش را آغاز کرد و تا به امروز (به گواهي وبگاه رسمي خود او) بالغ بر 222 کتاب در موضوعات مذهبي، علمي و سياسي نوشته است. البته موضوع کتاب‌هاي علمي و سياسي او نيز به‌نوعي به مذهب باز مي‌گردد. او در کتاب‌هاي علمي خود با نظريه‌ داروينيسم که در نهايت آفرينش را زاييده يک تصادف و محصول يک تکامل تدريجي و تطابق مستمر با شرايط زيستي مي‌شمارد، درمي‌افتد و مي‌کوشد وجود شعوري فرابشري را در آفرينش هستي و کائنات ثابت کند. در کتاب‌هاي سياسي نيز به مبارزه‌ کمونيسم و فاشيسم يا فرآورده‌هايي که از اين دو کارخانه بيرون آمده‌اند، مي‌رود؛ ‌چرا که هر دو ويرانگر خرد و ايمان‌هاي مردمند.

آثار اين نويسنده که در خود ترکيه، تا به امروز در شمارگاني بيش از يک ميليون نسخه به فروش رفته است، به 51 زبان مختلف از جمله انگليسي، فرانسوي، آلماني، اسپانيولي، فارسي، عربي، اردو و روسي بازگردانده شده است. مي‌توان گفت او يک نويسنده‌ جهاني به معناي واقعي است؛ زيرا آثار او را از هند گرفته تا آمريکا، از انگلستان تا هلند، از اسپانيا تا برزيل، از مالزي تا ايتاليا، از فرانسه تا بلغارستان و روسيه مي‌خوانند. همچنين نبايد مقالات پرشمار او را که بالغ بر 461 مقاله مي‌شود، از ياد برد.

آثار او در کشور ما(ايران) نيز خوانندگان قابل توجهي دارد و اشتياق آنها موجب مي‌شود که کتاب‌هاي او با ترجمه هاي روان عليرضا عيّاري به چاپ‌هاي مکرر برسد. براي نمونه، کتاب «معجزات قرآن کريم» ترجمه‌ عليرضا عيّاري، توسط نشر منادي تربيت تاکنون دوازده بار تجديد چاپ شده است. اين نويسنده‌ سرشناس، با وجود فعاليت‌هاي گسترده‌اي که در عرصه‌ بزرگسالان دارد، کودکان را نيز فراموش نکرده و براي آنها نيز سهمي در ميان خيل آثار خود اختصاص داده است.

چنانچه سري به «وبگاه» کودکان او بزنيد، با 14 جلد از کتاب‌هايي روبه‌رو خواهيد شد که او براي کودکان و نوجوانان نوشته است. از اين کتاب‌ها نيز تاکنون تعدادي زيادي توسط عليرضا عيّاري ترجمه و توسط ناشران مختلف کشور منتشر شده است که از آن جمله‌اند:

«شکوه و عظمت آسمان‌ها»، «دنياي شگفت‌انگيز زنبور عسل»، «دنياي شگفت‌انگيز مورچه‌ها» و «سگ‌هاي آبي، سدسازان ماهر»‌ هر چهار کتاب توسط انتشارات سروش؛ «دنياي حيوانات»، «دنياي شگفت‌انگيز بدن ما»، «دنياي شگفت‌انگيز اطراف ما» و «اسرار آفرينش» راهي به سوي خداشناسي هر چهار كتاب توسط کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان؛ و «شگفتي‌هاي خلقت جانوران» در چهار جلد، «قدرت تفكر»، «الگوبرداري از طبيعت»، «معجزات قرآن كريم(چاپ دوازدهم)»، «معجزه آفرينش انسان» و «جلوه هاي آفرينش» از انتشارات موسسه فرهنگي منادي تربيت.

بي‌شک، راز اشغال چنين جغرافياي پهناوري توسط کتاب‌هاي او، زبان روان و ساده‌ نويسنده در انتقال پيام‌هاي مذهبي و قرآني است. نويسنده به‌طور مرتب در آثار خود يادآوري مي‌کند که اين زبان روان و دلپذير، چنان که با گذاشتن نام هارون بر خود، آرزويش را داشته، يک لطف خداداد است و در اين ميان، او تنها واسطه‌اي براي ساده کردن مفاهيم قرآني و واسطه‌اي براي انتقال پيام اين کتاب شريف و عظيم است. آرزوي اوست که کوشش‌هايش به ثمر بنشيند و کتاب‌هايش، به خواست خدا، به مردم قرن 21، در رسيدن به جامعه و جهاني پر از صلح، عدالت و سعادت، که خداوند در قرآن وعده داده است، سود بخشد.

 چاپ دوم کتاب « قدرت تفکر، راهي به سوي آفرينش» در شمارگان 3000 نسخه، 99 صفحه و بهاي 45000 ريال با ترجمه عليرضا عيّاري راهي بازار نشر شد .
ارسال به دوستان
کشف فواره‌هایی که راه شیری در مقابل آنها یک نقطه است! رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران: هیچ مدرسه ای در تهران در لیست ساختمان های ناایمن بحرانی قرار ندارد برنامه جامعة المصطفی در تایلند جدیدترین پهپاد انتحاری ایران / عبور «شاهد ۱۳۶B» از جلوی چشم پزشکیان (عکس) سینمایی که مسجد شد(+عکس) نقش پیچیده تنهایی در ابتلا به ۲۶ بیماری شایع پزشکیان در مراسم رژه نیروهای مسلح : اسرائیل را سر جای خود می نشانیم (+عکس) چه کشوری بیشترین جنگنده F/A-۱۸ Hornet را دارد؟ خوب، بد، زشت : روزگار با این سه بازیگر چه کرد! (عکس) شهادت فرمانده مهم حزب الله در حمله اسرائیل به بیروت / کسی که هیچ کس او را ندیده بود / ابراهیم عقیل، تحت تعقیب امریکا بیانیه حزب‌الله دربارهٔ شهادت «حاج ابراهیم عقیل» کاهش خطر زوال عقل با مصرف غذاهای غنی از فلاونوئیدها حقایق زیست محیطی غیرمنتظره‌ ای که شما را شگفت‌زده و نگران خواهند کرد نگاهی متفاوت به چربی شکمی از دانشگاه میشیگان اکستنشن مو از ضایعاتی که تصورش دشوار است! (+فیلم و عکس)