۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۸-۱۱-۱۳۹۱
کد ۲۵۷۹۷۷
انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۸-۱۱-۱۳۹۱

برنامه راه اندازی بزرگترین چرخ و فلک جهان در دبی

چرخ و فلک دبی که مهمترین بخش پروژه "بلو واتر" است با ارتفاع 210 متر ساخته خواهد شد و به این ترتیب گوی سبقت را از لندن آی با 135 متر، ستاره نانچانگ در چین با 160 متر و پرنده سنگاپوری با 165 متر ارتفاع خواهد ربود.
شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی دستور آغاز اجرای پروژه جزیره "بلو واتر" متعلق به شرکت "مراس" را در این شهر صادر کرد.

به گزارش العربیه، این پروژه با هزینه 6 میلیارد درهم، معادل یک میلیارد و 630 میلیون دلار در  ساحل دبی بنا خواهد شد و بزرگترین چرخ و فلک جهان را در بر می گیرد.

اجرای طرح جزیره "بلو واتر" در ماه آوریل آینده آغاز می شود و افزون بر بزرگترین چرخ و فلک جهان، ساختمان های تجاری، مسکونی، توریستی و تفریحی دیگری را نیز در بر خواهد گرفت و طبق بررسی های انجام گرفته توسط شرکت "مراس" این پروژه سالانه حدود سه میلیون توریست اضافی را از نقاط مختلف جهان جذب دبی خواهد کرد.



چرخ و فلک دبی که مهمترین بخش پروژه "بلو واتر" است با ارتفاع 210 متر ساخته خواهد شد و به این ترتیب گوی سبقت را از لندن آی با 135 متر، ستاره نانچانگ در چین با 160 متر و پرنده سنگاپوری با 165 متر ارتفاع خواهد ربود.


ارسال به دوستان
سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود