۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۳۰-۱۱-۱۳۹۱
کد ۲۵۸۳۳۷
انتشار: ۰۹:۴۷ - ۳۰-۱۱-۱۳۹۱

تولید دارو ازلجن های دریاچه ارومیه

محققان کشور موفق شدند با استخراج و عصاره گیری از لجن های دریاچه ارومیه دارو و محصولات آرایشی و بهداشتی تولید کنند .

زیست نیوز- جلال محمدی یکی از محققان این طرح اظهار داشت: محصول تولیدی شامل کرم و لوسیون های آرایشی ، بهداشتی و دارویی است که این محصولات از عصاره لجن های دریاچه ارومیه تهیه شده است.

به نقل از ایرنا، وی افزود: دریاچه ارومیه بزرگترین دریاچه آسیای میانه و یکی از دریاچه هایی است که دارای لجن وموادمعدنی باخاصیت طبی است . تا کنون انواع نمکهای خوراکی، داروها،لوازم آرایشی و بهداشتی گران قیمت ازلجن های ته این دریاچه استخراج شده است.

این محقق خاطرنشان کرد: لجن های این دریاچه دارای خاصیت دارویی است و بعد از جذب آنها در بدن ، این مواد سبب افزایش گردش خون در نتیجه افزایش اکسیژن رسانی به بافت ها می شود.

به گفته وی بالارفتن میزان اکسیژن رسانی باعث افزایش سوخت و ساز در بدن ، تولید کلاژن بیشتر،افزایش فعالیت غدد عرق و چربی همچنین افزایش تولید ویتامین های موردنیاز سلول ها می شود . تمامی موارد ذکرشده به از بین بردن چین و چروک و جوانتر شدن سلول ها در بدن کمک می کند.


ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)