۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۳۰-۱۱-۱۳۹۱
کد ۲۵۸۴۳۳
انتشار: ۱۵:۰۵ - ۳۰-۱۱-۱۳۹۱

مهمان پرست خطاب به فرانسه: وضعیت اسفناک حقوق بشر کشورتان را اصلاح کنید

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن مواضع مداخله‌جویانه وزیران امور خارجه و دفاع فرانسه تاکید کرد: مردم فهیم ما نسبت به تحرکات مذبوحانه شناخت دارند.
 
به گزارش ایسنا رامین مهمان‌پرست ضمن محکوم نمودن بیانیه مداخله‌جویانه وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص کشورمان اظهار داشت: رفتار دوگانه مدعیان ظاهری آزادی بیان، مطلب جدیدی نبوده و مردم فهیم ما نسبت به این تحرکات مذبوحانه شناخت داشته و پاسخ خود در طرد آن را در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن به نمایش گذاشتند.
 
وی افزود: توصیه ما به برخی دولتمردان فرانسه این است که به جای دخالت در امور داخلی سایر کشورها، به اصلاح وضعیت اسفناک حقوق بشر آن کشور از جمله خشونت و شکنجه های اعمال شده علیه شهروندانش، پناهندگان و رفع تبعیض نژادی یا مرگ شهروندان فرانسوی در بازداشت‌گاهها و زندان‌ها که مورد اعتراض سازمانهای بین‌المللی نیز قرار گرفته، توجه نمایند.
 
مهمانپرست با اشاره به اظهارات بی اساس ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه در خصوص فعالیت‌های هسته‌یی و تشدید مجازات‌ها علیه کشورمان بیان داشت: تصور باطل برخی کشورهای غربی مبنی بر انفعال ایران در اثر این‌گونه فشارها، موجب دست کشیدن ملت ایران از حقوق اساسی خود نخواهد شد و بهتر آن است که دولت فرانسه به جای رفتارها و اظهارات غیر منطقی، رویکردی درست و منطبق با واقعیات اتخاذ نماید.
 
وی با اشاره به ماهیت شفاف و صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران و همکاری‌های مستمر و نزدیک همیشگی کشورمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: ریشه ناامنی و بی ثباتی در منطقه، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی حامی آن و همان کسانی هستند که در امر ارسال سلاح و  اختلاف افکنی بین کشورهای مسلمان منطقه و تشدید درگیری‌ها و خونریزی فعال می‌باشند.
ارسال به دوستان